Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag luktet det kjølevæske i cupeen, og jeg så at det kom litt damp opp fra under panseret. Det ser ut som det drypper litt kjølvann ned på eksosmanifolden bakerst på toppa. Kan ikke se noe eksakt hvor det kommer fra, men det varierer veldig. Har jo mistet litt kjølevann i perioder, har gått 2 mnd uten å miste noe, så plutselig kommer det litt og jeg mister 1/2 liter, så kan det være tett i 2 mnd igjen... Da er det vel mindre sannsynlig at det er en sprekk, heller pakningen som er gåen??

Skrevet

M40 og M43 er vel kjent for at pakningen ryker i bakkant sylinder 4.Sylinder veggen er veldig tynn her og det er da liten plass til pakningen.Det lønner seg oftest å plane topplokket og kjøpe overdim toppakning.

Skrevet

da er det nok det som har skjedd. Har sett litt nøye etter nå, og det er i hjørnet i bakkant at det lekker, rett ved bakerste eksosport. Overdimensjnert toppakning, hvor får man det?

Skrevet

Har ikke hverken tid eller penger til å skifte nå, så jeg kommer vel til å kjøre med det som det er.. Lekker jo veldig lite:) Heldigvis... Har lyst til å bytte motor til en m50b20 eller b25.. Det er jo mindre arbeid enn å bytte toppakning og reg reim på min m40...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...