Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å låse av veiva så trenger du en 12mm bolt som er 8mm i enden.

Står tegning i Haynes boka.

Der er også tegning på verktøy for å låse av kammen når den tid kommer.

Skrevet
det er ikke noe som tilsier at man er nødt til å ha dette trodde jeg.

Er jo en fordel å låse av veiv i TDC når en skal av med kamakslinger da det kan bli litt ubehagelig for motoren viss ikke kam/veiv er helt i synk :)

Går sikkert å få til uten, men tror ikke jeg ville begynt med det. Det er jo gjort på 5 min. å lage en bolt for å låse av veiva.

Edit : Leif på tur :)

Skrevet

kan sette inn hva som helst har byttet kammer og topp på m40 er 0 stress bare pass på at du har sstilt inn registeret! når du er ferdig med å montere kamm igjen! tar du å sviver på veia et par runder og kjenner om den går fri! vis den går i ventilene så har du stilt feil!

bare tenk hvordan det blir i motoren vis du startet den og den slår i ventilene Outch :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...