Gå til innhold

hva koster det å godkjenne motorbytte?


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Du må i tillegg til å bytte til skivebremser bak gjøre følgende:

Sende søknad om ombygging til biltilsynet.

Bytte til ventilerte skiver fremme. Må også ha nye calipere.

Stabstaget fremme må byttes.

Du må bytte girkasse og muligens mellomaksling.

Fjørbein fremme og fjører bak. Dempere bak er vel likt tror jeg.

Bør kanskje bytte radiator også, men er ikke sikkert det er nødvendig.

Instrument må byttes for å få turteller til å vise riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabstag er en metallstang som er festet under bilen for å hindre krengning. Til en viss grad originalt altså. Kjøper man tykkere stabstag, så krenger bilen mindre.

Man kan kan også kjøpe dette bak. Stabstag kan man også ha i motorrommet sitt (fra dempertårn til dempertårn).

På en EU-kontroll så -kan- dem se at du har en rekkesekser og ikke en rekkefirer. Gjør det dem, så sjekker dem vognkortet ditt om du skal ha det, og hvis det ikke står der, så rapporterer dem inn til myndighetene og du får krav på deg om å godkjenne den i umiddelbar fremtid eller ta ut motoren.

Som du leser av Mr_Sunde, så det du egentlig burde gjøre, og som er billigst, er å kjøpe en DELEBIL ifra Sverige eller Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å få godkjent med en 318is som har 140hk å 2sec tregere fra 0-100 å er en 4..hvis du vil ha mere hk å tror du slipper å bytte så mye utenom byte fra trommel til skiver bak..ring eller skriv et brev til biltilsyne å hør med dem først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...