jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Jeg har n E36 318i 1991 som har en slien m40 i seg. Reg-reima er på overtid, og toppakningen lekker. Isteden for vil jeg bytte til en m50b20 motor, og bytte til skivebremser bak. Er det noe mer som må gjøres, og hva koster det å godkjenne bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Du må i tillegg til å bytte til skivebremser bak gjøre følgende: Sende søknad om ombygging til biltilsynet. Bytte til ventilerte skiver fremme. Må også ha nye calipere. Stabstaget fremme må byttes. Du må bytte girkasse og muligens mellomaksling. Fjørbein fremme og fjører bak. Dempere bak er vel likt tror jeg. Bør kanskje bytte radiator også, men er ikke sikkert det er nødvendig. Instrument må byttes for å få turteller til å vise riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Forfatter Share Skrevet April 19, 2007 det var en som sa at de ikke sjekket på EU-kontrollen uansett, og at det var bare å bytte utn å godkjenne. Det frister, men er jo skummelt.. Skal ikke på EU før april 2009 jeg da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Forfatter Share Skrevet April 19, 2007 stabstaget , hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Stabstag er en metallstang som er festet under bilen for å hindre krengning. Til en viss grad originalt altså. Kjøper man tykkere stabstag, så krenger bilen mindre. Man kan kan også kjøpe dette bak. Stabstag kan man også ha i motorrommet sitt (fra dempertårn til dempertårn). På en EU-kontroll så -kan- dem se at du har en rekkesekser og ikke en rekkefirer. Gjør det dem, så sjekker dem vognkortet ditt om du skal ha det, og hvis det ikke står der, så rapporterer dem inn til myndighetene og du får krav på deg om å godkjenne den i umiddelbar fremtid eller ta ut motoren. Som du leser av Mr_Sunde, så det du egentlig burde gjøre, og som er billigst, er å kjøpe en DELEBIL ifra Sverige eller Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Forfatter Share Skrevet April 19, 2007 hva med å bytte fra m40 til m43 da? Må jeg godkjenne da også?? og skifte noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Det skal vel i utgangspunktet godkjennes ved motorbytte, men tror ikke det er noe fare å droppe det. Det er jo fortsatt en 4 syl motor med omtrent samme effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet April 19, 2007 Forfatter Share Skrevet April 19, 2007 spørs om jeg heller bestiller toppakning og komplett kamsett, da vet jeg ihvertfall at jeg har en motor som går noen km til... Fremfor å bytte til en m50b20 som kanskje er rævkjørt og ryker etter kort tid? Synspunkter på det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 prøv å få godkjent med en 318is som har 140hk å 2sec tregere fra 0-100 å er en 4..hvis du vil ha mere hk å tror du slipper å bytte så mye utenom byte fra trommel til skiver bak..ring eller skriv et brev til biltilsyne å hør med dem først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå