Gå til innhold

Pioneer Avic-X1bt -- Moteringshjelp.. hva er illuminator?


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

holder på å innstallere navigasjon i bilen min, men får ikke liv i headuniten. Er noe kabelkrøll en plass, men har makka i et par timer nå uten å komme noe særlig fremover.

Spørsmål

1. Hva er illuminator-kabelen? oransj/hvit ledning - skal denne ha strøm?

2. Må jeg koble denne grønne/hvite kabelen på håndbrekket for å få liv i spilleren?

3. En liten monteringsguide her hadde vært fint.. OG.. den gule kabelen som skal ha strøm, skal jeg koble den på batteriet eller på tenninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

illuminate ledningen er til dimming av lys, denne kan kobles på lysdimmer i coupe om jeg ikke tar feil... har selv avic-x1r, men har ikke koblet denne ledningen.

den grønne kabelen skal egentlig kobles til håndbrekk, slik at du kan se filmer (får da bare sett filmer når brekket er på), men om du kobler den til jord, kan du også se film mens du kjører.

Den gule er memory, altså den som gjør at innstillinger osv holder seg lagret, denne skal ha konstant 12V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oransje og hvite, er den som går via org dimming på bilens lys, trenger ikke kople denne til.

den gule pleier eg å kople til den røde, for da kan jeg spille uten å ha tenning på.

fikk du ikke med instruksjonsbok? der står det om den grønne/hvite kabelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. da blir det jord på den grønne/hvite:)

Lysdimmeren dropper jeg.. er jo et kabelhav uten sidestykke..

Memory på den gule ja.. hmm.. må trekke opp litt nye ledninger ser det ut til..

takk for superraskt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke instruksjonsboka.. har alt annet.. hehe.. men har forstått sånn ca hva jeg skal gjøre nå.

men et spm til

For å få liv i spilleren, hva må være tilkoblet da? Holder det med 12v, jord og den gule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gule kopler du sammen med den røde, legger opp en ny og større ledning fra batteriet, med sikring. så jorder du spilleren, da skal det være liv i den.. bruker aldri den org + ledningen til spilleren, da den er tynn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er noe forbanna dritt med pioneer sin AVIC-X serie er at kartene må kjøpes, og koster ikke mindre enn ca. 3000 kroner for ei plate :shock:

Har lasta ned fra nettet et sted, men er på 7,5GB og tror ikke spilleren støtter dual-layer plater... så vet ikke helt hvordan en skal få brukt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...