Gå til innhold

e36 318i selges - billig


Frakk2000
 Share

Anbefalte innlegg

Skal selge bilen min!

bmwframed.jpg

Bilen selges med årsavgift betalt.

Du kan lese litt om bilen her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=41991&highlight=

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=131256

Kan fortelle litt om den:

Bilen er en 1993 e36 316i, med 318i motor. Den er sort (Jet Black

) Bilen er gått ca 320 000 km, motor er gått ca 190 000. Motoren ble byttet pga motoras som følge av dårlig vedlikehold (forrige eier bytta ikke regreim). Jeg har brukt bilen som bruksbil (nei, jeg mener ikke sladding og utspoling av clutch) det siste året. Har fungert ypperlig. Ikke no løse foringer eller ekle lyder. Bilen ble reparert for nesten 30 000 i fjor sommer (var ikke jeg som eide den), og blant annet så er foringer, dempere bak, eksosanlegg, servopumpe, osv byttet).

3 Eiere til sammen, (1 i tyskland, så han som jeg kjøpte den av). Bilen har et hullete servicehefte, og jeg skal ikke legge skjul på at den har tidligere vært en ungdomsbil, heldigvis har ting blitt bytta når det gikk i stykker, så den er underlig god å kjøre.

Har bytta en del på den, samt det er en del "lyxiga" deler på den, kan nevne:

- Gode sommerdekk på stålfelger

- Slitte vinterdekk på stålfelger

- Rockford Fosgate frontsett, Alpina bakhøytalere

- Orginalt rullegardin bak

- M-Tech comfort ratt

- M-Tech belyst girkule

- M-Tech frontfanger (uten gitter)

- M-Tech sideskjørter (ikke montert)

- Orginal Bmw Faceliftfront m/nyrer, ikke montert (I cosmos-sort, bør vel lakkeres i riktig farge)

- Shortshift montert

- Midtarmlene

- Hella Angeleyes lykter montert

- AP senkedempere foran med AP senkefjærer 60mm (Montert) Ikke godkjent

- AP senkefjærer 40mm bak (Montert)

- Nye bremseskiver og bremseklosser foran

Har bytta og fiksa dette:

- Nye viftereimer

- Ny brakett for dynamoen

- Bytta og lakkert bagasjelokk, men det bør nok rubbes og poleres opp

- De fleste slangene til motoren er byttet

- Tennplugger

- Luftfilter

- Oljefilter

- Skrudd fast de fleste løse dekslene

- Byttet rammer rundt døråpnerene innvendig (som alltid går i stykker på e36).

- Byttet deksel på dørene innvendig

- Fjernet 10kg med audiokabler

- Pusset og lakkert rust i hjulbrønn

- Fått sveiset igjen 2 rusthull under på bilopprettingsverksted

- Satt inn deksel over tåkelysene i frontfangeren (da disse var sprekt og ikke EU OK).

Hvis du skal ha bilen eu-godkjent så må dette gjøres:

- Bytte dempere foran, montere fjærer bak

Hvis du skal ha bilen helt 100%:

- Fikse rust på panser

- Fikse rust på forskjermer (evnt kjøpe nye og lakkere disse)

- Lukter bensin på tomgang, enten sprekk i fuelrail eller slange inn til fuelrail. (Har deler! - Komplett innsug med fuelrail ligger i bagasjerommet).

- Montere varmeveksler, 2 slangeklemmer (Har delen, ligger i bagasjerommet)

- Overhale venstre kaliper foran.

Er vel ikke så mye mer enn det. Den er sota på de to bakvinduene, men det er så latterlig lett å ta bort, men jeg har rett og slett ikke hatt ork til å gjøre det enda.

Følger også med en Faceliftfront i cosmos sort, den bør vel lakkeres om hvis du skal montere den (orginal BMW del).

Men for all del, det er en bil som er kjørt langt, men det er jo plenty av bil igjen.

Jeg selger bilen fordi jeg skal flytte nærmere til byen, og jeg har lyst på en liten moppedutt eller no jeg kan kjøre til jobb med.

Sleng ut noen bud, gjerne på PM. Bilen ryker billig. (Den selges som den er).

Har noen e46 16" orginale alufelger (e46 6cyl felgene, 5 eiker) med nye piggfrie vinterdekk. (Må balanseres). De kan følge med bilen for 4500,- ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...