KnutsliN^ Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Noen som vet om det er mulig og få godkjent M3 motor i e46 sedan? (1999mod) Har vært inne på tanken om og bytte motor og da er vel M3 det eneste som er godt nok vil jeg tro..! Har liten greie på godkjenninger osv, så fint om folk kan svare meg på dette.. Mye vil godkjenning av bilen koste? Da tenker jeg på kunn godkjenningen.. og ikke pris på motor,deler osv..! Mvh..
^B^M^W^ Skrevet April 19, 2007 Skrevet April 19, 2007 Søk på forumet, det er utallige tråder som omhandler dette...... Alt er mulig, men det blir strengere for hvert år dessverre Hvis du er heldig med et samarbeid med både bmw norge og biltrangsynet så får du det vel for ikke så alt for mange lappene, men hvis du må til Tyskland hos tüv blir det MYE dyrere..... Ellers er det jo best med en bil som er 10 år eller eldre så slipper du noe hk-avgift, du må vel såvidt jeg vet betale 20 % av det som skiller i engangsavgiften på din bil og en m3.....vet ikke om det regnes etter dagens satser eller daværende satser...... Ikke noe er ment for å få deg til å legge drømmen på hylla da, lykke til hvis det blir prosjekt
KnutsliN^ Skrevet April 20, 2007 Forfatter Skrevet April 20, 2007 har søkt litt på forumet men blir aldri klok på d.. er jo så mange forskjellige svar.. noen som har peiling på ombygging og hva jeg må gjøre for og få min e46 1.9l sedan godkjent som M3?
MR.H Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 En god start er nok å flytte over alt fra en donor bil M3 . Så kommer nok avgifter, og problematikken med godkjenning. Vil nok tro det er noen kompetente personer som kan føre bilen til Tyskland for utstedelse av papirer for videre godkjenning her på berget for deg.
wracul Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Det er vel som ^B^M^W^ sier. Du må ha gode relasjoner til både biltilsyn og BMW. Du kommer langt med å ta en ringerunde eller besøksrunde og høre med dem hva som skal gjøres. Det er mange poster på bimmers som omhandler slike obygginger. At det er en e46 er jeg ikke så sikker på om det gjør den store forskjellen. Eneste er jo at delene eller delebil koster flesk samt du må belage deg på 60-90k i avgift hvis det er en 2000 mod du har. du har vel 105 eller 118hk og 1999-2001 mod? Er nok ikke en lett jobb dette desverre. hverken med ombygginga eller biltilsyn. Men det lar seg selfølgelig gjøre. Er en del gutter her som har gjort dette et par ganger her på forumet. send dem en PM så får du sikkert hjelp.
wracul Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Er vel kanskje best å søke biltrangsynet før han begynner selve ombygginga mr H?
oddis Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Du må høyst trolig nedom TUV i Tyskland skal du få trangtilsynet til å godkjenne bilen din. Og det blir fort 30-40 lapper kun i omkostninger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå