mbrothe Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 motor: M52B20 Har litt småfusk med bilen for tiden, kan noen si meg hva det kan være? Hvis jeg stopper og lar bilen gå på tomgang i et par minutter (av og til mer) hender det at den stopper. Det er det ene, men så lugger den når jeg er på langtur. Det intreffer skeldent og veldig lite. For eksempel i dag, jeg kjørte en tur på ca 10 mil, da lugga bilen to ganger etter hverandre med ca 5sek. mellomrom, da hadde jeg kjørt ca 20 minutter. Lugga i det heletatt ikke på resten av turen, og slik er det hver gang. Kan det være LMM? Nå må jeg ha råd fra folk som har peiling, jeg aner ikke.
mbrothe Skrevet April 20, 2007 Forfatter Skrevet April 20, 2007 Vann i DME boks ?. Hva er DME boksen?
borte Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Kan være elektrisk feil i et relè.. En jeg kjenner hadde noe lignende problem som du har, og feilen lå i kjørelys-releèt..Han lodda den, og alt ble bra.. Men det kan være luftmengemåleren også..
Bonden Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 DME digital motor elektronikk styringsenhet for innsprøytning og tenning.sitter bak batteri i et rom som kan bli fylt med vann hvis dreneringene i luftinntak for kupeluft er tette.
mbrothe Skrevet April 21, 2007 Forfatter Skrevet April 21, 2007 ...sitter bak batteri i et rom som kan bli fylt med vann hvis dreneringene i luftinntak for kupeluft er tette. Regner med du ikke mener i bagasjerommet? Tror jeg har funnet det som må være boksen du snakker om, så må vel ut en tur å demontere å se etter vann. Hvis det er vann der, er det da sansynlig at saken er ødelagt, eller er det bare å tømme ut vannet så bli alt bra?
mbrothe Skrevet April 21, 2007 Forfatter Skrevet April 21, 2007 Da har jeg vært ute å sjekka litt, DME-enheten er tørr og fin. Ser heller ikke ut til at det har vært vann der men det kan jeg ikke garentere. I tilfelle er den vel ødelagt av vann? Prøvde også å koble fra LMM mens bilen gikk på tomgang, men det ga ingen respons, heller ikke ved rusing. Hva det sier aner jeg ikke? Kjørte 2*2,5 mil i dag, kom frem til parkeringsplassen og skal til å parkere stopper bilen akkurat i det jeg skal til å svinge inn på en ledig plass. Måtte starte opp igjen tre ganger før jeg fikk parkert skikkelig. Har fått litt intrykk av at det intreffer når bilen er varm.
Bjørn 320 Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Kjenner ein som hadde samme problem som deg, med samme motor. Der var det ein sensor på motoren (hugsar ikkje kva slags...) som gjorde det. Han tok diagnose og fant feilen...
mbrothe Skrevet April 21, 2007 Forfatter Skrevet April 21, 2007 Lamdasonde? Kan det være den? Må vel måle forbruket da.. Er det ikke rart at lugginga intreffer så skjeldent hvis det er den som har tatt kvelden?
Bøen Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Kan være en sensoren som kødder. Turtallsensor eller kamsensor. Ta en diagnosetest.
mbrothe Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 Ta en diagnosetest. Og da må jeg vel en tur på BMW, eller? Noen som har tatt slik test? Ca. pris?
skiern Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Jeg har hatt samme problem vedr stopping på tomgang som du har på min M52B20. Bytta da en av magnetventilene, som styrer oljetrykket til VANOS. Den sluttet da å stoppe, men har fortsatt problem med at den lugger innimellom på langkjøring. Gi gjerne beskjed om hva du finner ut av. Diagnosetest koster vel alt fra 0-500kr.
Bjørn 320 Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Ta en diagnosetest. Og da må jeg vel en tur på BMW, eller? Noen som har tatt slik test? Ca. pris? Det finst også andre verkstader som har diagnoseutstyr, men er nok like greit å få BMW til å gjere det.... Prisen ligg som regel mellom 500 og 1000 kr...
Stein Tore Engesbak Skrevet Mai 23, 2007 Skrevet Mai 23, 2007 har tru på lamdasonden.... har akkurat de samme problemene på min bil, fant en sprekk i fordeler lokket skiftet den men problemet forsvant ikke bare kom skjeldnere. Trakk ut lamdsonden og bilen går som den skal.... Prøv å koble ut lamdasonden og se om problemet ordner seg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå