Bimmerlars Skrevet April 21, 2007 Share Skrevet April 21, 2007 Selger nyoverhalt M10B18 med 292 graders schrick trimkam og stive Schrick ventilfjærer. Blokka er syrevaska, hona og planslipt. Veiva og rådene er målt for klaringer. Det er nye veivlagere, rådelagere og stempelringer. Toppen er glassblåst, planslipt, slipte ventiler og ventilseter, nye styringer på eksossiden(innsugstyringene var bra), nye ventiltetninger, nye vippearmer. Registerkjedet er nytt, styreskinna til kjedet er ny, kjedestrammeskinna er ny og fjæra i strammeren er ny. Motoren har alle pakninger nye. Får også med K/N filter kitet til M10 fra Schmiedmann. Det sitter en Sachs race engineering trykkplate på motoren, som også var ny for 6000 km siden. Den er speca til å tåle over 400Nm. Sparer lamellen veldig, og clutchsluring er ikke et tema. Kosta ca. 3500,- fra Sten Parner Motor i Sverige. Motoren har gått ca. 6000 km etter overhalinga og trimmingen. Jeg hadde motoren i en ellers orginal 1987 E30 318i, og kjørte 0-100 på åtte sekunder. Merker stor forskjell fra orginal motor. Motoren er også et kjempe utgangspunkt for overlading! Selges med LMM, ECU og ledningsnett! Følger med 5-trinns kasse også! 6500,-/bud Ta kontakt her i tråden, på PM, mail eller telefon. lars_vegard@hotmail.com 99445292 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 21, 2007 Forfatter Share Skrevet April 21, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 4 eller 5 gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 5 gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Billigere ved rask avgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 24, 2007 Forfatter Share Skrevet April 24, 2007 Kom igjen folkens. God motor til salgs her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Har du den fortsatt? Mulighet for frakt til Bergen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Jeg har den fortsatt! Motoren har nå fått nylakkerte deksler samt topplokksdeksel og innsug er pulverlakkert i blank svart. Kan godt sende til bergen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e21baur Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Fan man !! alt det som jeg var på jakt etter, snadder motor, jeg har en e21 318ibaur cabbe og trenger en nyoppussa motor. vet du sånn cirka hvor mye hester det er i den motoren, og hvilken årsmodell den er ifra. jeg kan kjøpe den lett, bor i bergen. men er sjømann akkurat no og seiler på bøljan blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hei! Motoren kommer fra en 87 modell E30. Effekten vet jeg ikke, da det blir rein gjetning, men jeg kjørte 0-100 på ca. 8 sekunder i min E30, så jeg vil si den går bra! Skal ordne med noen nye bilder til deg, så du får se hvordan den ser ut med de nylakkerte delene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e21baur Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Hehe. Fin motor du hadde bygd opp. Skikkelig fint. Og jeg gleder meg til å teste den ut. Men jeg mangler hjernen !! og Dynamo Feste/brakket. ikke så nøye mann !!! Jeg finner nok ut av det tilslutt. !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hyggelig å høre at du er fornøyd Jasså, så hjernen lå ikke i pappesken.. Faen. Skal se hva jeg finner! Men sitter ikke dynamofestebraketten på dynamoen da? Eller skrudd fast på motoren. Minns det stod der når jeg pakka den ned. Men hvis ikke, så skal jeg ordne det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå