Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe meg en E30, deretter sette inn en M5 motor og montere turbo. - Noen som har erfaringer fra m5 i e30?

Hva er en grei pris på M5 motor, hvem bør jeg ta kontakt med?

Har sett A-dekk sitt turbo kit, men jeg trenger deretter råd om hva jeg burde ha av turbo mht at jeg lurer på om 400-500hk er holdbart. :?

1.Må jeg oppgradere innmaten? - Håpet jeg slapp :roll:

2.Hva slags dyser burde jeg ha?

3.Chip/datasprut burde jeg ha?

4.Anbefalinger til rimelige coilovers?

5.Bremse oppgradering?

Helst ikke skriv motorkoder, jeg er ikke så inne i bmw enda! :lol:

Skrevet

Hvilken m5 motor skal du ha?3.6 eller 3.8?

Har blitt sagt at 3.6 er best å bygge av.

Innmat må du nesten helt sikkert bytte ut.Har prøvd med orginale stempler selv,og rast 2 ganger,så det beste er å putte inn smidde stempler med en gang. www.pure-pf.com har disse.

Dyser MÅ du bytte siden dysene som sitter i m5 nesten er for små til å drive motoren orginalt.

Data sprut er vel som å diskutere alt annet her i verden,det er forskjellige meninger,men mange bruker megasquirt nå om dagen,dette grunnet lav pris,og et system som fungerer greit.Jørgen her på forumet lodder sånne hjerner,så du kan prøve å komme i dialog med han.

Coilovers har jeg ikke noen oversikt over,men mulig pure performance selger dette også.

Og de har bremser til en rimelig penge.

Skrevet
Hvilken m5 motor skal du ha?3.6 eller 3.8?

Har blitt sagt at 3.6 er best å bygge av.

Innmat må du nesten helt sikkert bytte ut.Har prøvd med orginale stempler selv,og rast 2 ganger,så det beste er å putte inn smidde stempler med en gang. www.pure-pf.com har disse.

Dyser MÅ du bytte siden dysene som sitter i m5 nesten er for små til å drive motoren orginalt.

Data sprut er vel som å diskutere alt annet her i verden,det er forskjellige meninger,men mange bruker megasquirt nå om dagen,dette grunnet lav pris,og et system som fungerer greit.Jørgen her på forumet lodder sånne hjerner,så du kan prøve å komme i dialog med han.

Coilovers har jeg ikke noen oversikt over,men mulig pure performance selger dette også.

Og de har bremser til en rimelig penge.

Såpass jah, kikka på det A dekk selger men dette blir jo et bra prosjekt hvis jeg må bytte stempler også!

Bør vel ta med råder, samt lagre også da? - Hva burde jeg kunne sikte på av hester da?

Hva slags trykk kjørte du når det raste?

Skrevet

0.4 raste jeg min på.Bmw råder holder jo en stund da.Har nå m30 råder på min(store 6`ern som kom i 5 og 7 serier på 80,og begynnelsen av 90 tallet)dette fordi de er litt kortere.

PPF har stort sett alle deler du trenger til en grei pris.

De har vel grenrør,råder,stempler topppakning,turbo,intercooler og nesten alt du måtte ønske deg for et komplett turbo bygge.

Du kan på forhånd regne med at du havner på 100tusen+++ på dette bygget.

Hvis du tar utgangspunkt i en 3.6,så kan du regne ca 30hk pr 0.1 ladetrykk.Dvs ca 600hk på 1bar.

Husk at dette er utrolig mye arbeid fordi du hele veien må kjempe mot for liten plass.

Og som ble meg fortalt når jeg begynte å bygge,som jeg ikke gadd å høre på,og som har kostet meg utrolig mye skruing og penger:Ingen overlader disse motorene problemfritt.

Den billigste veien blir stort sett ikke den som er billigst til siste slutt.

Lykke til!

Skrevet

Dette BLIR dyrt, uansett.

Et budsjett/ebay kit på en S38 kan du bare gi opp først som sist, her må det kraftige og dimensjonerte deler til, mye av det custom, ihvertfall i E30. Har du sett hvor "god" plass det er mellom fjærbein og motor (S38) i E30?.. Det er brutalt trangt! Ennå denne konverteringen er gjort et par ganger hittil så blir det aldri billig.

Det er et par prosjekt som ruller på PPF forumet med S38 i E30 m/turbo. Ta en kikk der, så får du en peilepinn på hvilken (stor) utfordring du er opp mot.

Men alt kan fikses med tykk lommebok. Alt under en kostnad av 200k for en velfungerende E30 S38 turbo ville jeg bare glemt med en gang..for å si det sånn :wink:

Skrevet

Har faktisk ikke tenkt over plassen. :roll:

Har bygget turbo motor før, 3 stykker til samme bil faktisk så vet hva jeg snakker om der.

- Men hadde mest lyst til å ha et "billig" prosjekt, men ser utsom om det blir litt dyrere.

Ser på den tråden med ADekk, der kjører folk med org motor/evt toppaknings bytte. - Hvor stabilt er egentlig dette?

Har ikke vært bortatt å ettermontere turbo før, kun trimma turbobiler.

Vurderer nå ettersom det er litt "Lowcost" at jeg bare kjører med 0,5b trykk. Bare for lydens skyld, men skulle helst hatt det dugelig holdbart :lol:

Er ikke alltid likelett dette her :roll:

Skrevet

COME ON... byn å kjøp deler.. ta det litt ettersom viss du ikke vil løse inn alt med en gang... DET MÅ DA KUNNE GÅ FÅR under 100 store. . viss ikke må du spare litt(gammelt jungel ord) å plass er det altids i en e-30... har nå selv montert V12 i slik bil å bynte også å bygge twin turbo til den så da må det da bli bra med plass i en straight 6 med en snurre

løp å kjøp!

Skrevet

Såpass jah, har du forsterket motoren a?

Men det var få svar på hvor mye det koster for en m5 motor?

Må vel ha endel andre parts, finnes det er installasjons guide?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...