Aroid Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Jeg har en M20 B23 som jeg har dekomprimert og skal ha turbo på no. så har jeg en manifoil og turbo i fra en M21 D24. da var spørsmålet mitt Hvor tar en M21 D24 oljen til turboen på motoren? og hvor går returen på den? M20 og M21 er egentlig nesten samma motoren eneste ene har plugger og den andre ikke Men kan man ta olje i fra olje trykk bryteren på en M20 motor? og setter olje trykk bryteren på en T? Returen hvor kan jeg ta den hend? Lag sånn kobling på bunnpannen eller kan jeg ta det en annen plass? MVH Aroid(kb)
D.Toft Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 olje ut tar du fra oljetrykksmåleren, oljeretur går i bunnpannen, OVER olje nivå, altså helt i toppen av bunnpannen.. må borre hull og sveise på ett stykke med rør, eller en mutter og skrur inn en nippel
Idland Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 olje ut tar du fra oljetrykksmåleren, oljeretur går i bunnpannen, OVER olje nivå, altså helt i toppen av bunnpannen.. må borre hull og sveise på ett stykke med rør, eller en mutter og skrur inn en nippel Funker dette greit,?? Er litt skeptisk ettersom motoren heller sånn(på E30), og vurderer egentlig selv å borre i blokken. Men kommer det fint over oljenivå hvis man borrer i inn i toppen på bunnpanna?(på eksosside altså)
Azeton Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Ville tro sveise er det beste. Hos meg lekker det litt olje utfra bunnpanna og der er den bare skrudd litt inn øverst..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå