-Sammy Skrevet April 21, 2007 Skrevet April 21, 2007 Noe spesiellt man må passe på ved oljeskift på girkasse og differensial her ? (1994mod 325i, manuell altså) Vet om disse stål/kobber pakingene på girkassen, de bør vel byttes. Men noe annet ? takker for all hjelp.
-Sammy Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 + at man gjerne må lage sine egne verktøy for å få skrudd ut pluggene pga 14mm innvendig pipe Hva/hvor har de verktøy for slikt? føler 14mm umbrako er litt drygt å oppdrive her omkring..
Analex Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Var en slik dings i mitt Gebe sett for å skru opp pluggene bak på diffen. Det var ikke plass til å ha stor skralle på den, men en 8mm fastnøkkel gikk på, så slo jeg på den med en hammer. Åpne først den øverste slik at du får litt luft til, så den nederste og la det renne. Dette lukter skikkelig skikkelig nasty og du vil ikke søle dette noen plass. Skru igjen den nederste pluggen og fyll på den øverste til det renner ut der. (litt over 1 liter)
h4nc1 Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 sjekk at du får rett olje på girkassa. det skal stå en lapp på kassa som beskriver hvordan olje det skal være. er ikke unormalt at det skal være ATF-olje på manuell kasse.
-Sammy Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 Er det sånne spesialplugger på girkassa og eller er det vanlig (17mm) pipe ?
Kjetil 323i E36 Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Ja "vanlig" på girkassen, umbraco på diff. Som regel står det en farget lapp på girkassen, ganske høyt oppe på påfyllingsiden som sier hvilken olje du skal ha. Husk det er ganske trangt når du skal fylle på girkassen, så jeg ville anbefalt å kjøpt inn en pumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå