Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har noen spørsmål angående denne biltypen.

hvordan kan jeg trimme denne mest mulig uten å skifte annet enn evt toppakning.?hvem/hvor gjør dette?

har tenkt på

-chip

-eff anlegg(hvor skaffer jeg dette?)

-stille opp turbotrykket/dieselpumpa

- evt sånn diesel trimbox hvis det finns til 1994mod.

-dumpventil

håper på seriøse svar.

Skrevet

Har selv hatt en chiptrimma 94 modell 325tdsa. Usikker på om det er samme kasse på 525 tdsa, men den lever hvertfall i beste velgående ennå, og har ikke hatt noe tull med kassa. Denne har vært trimma ei god stund nå, og har vært mye herja med også. (Ikke av meg nei :) )

Mulig det bare er flaks at det ikke har vært trøbbel med den, men hvem vet.

Den var foresten chippa, pluss effektanlegg og konfilter. (Gikk godt)

Det er vel den enkleste måten og trimme en slik motor på. Ikke bare å justere pumpa, da den er elektronisk styrt.

Dette styres da evt av en chip eller power-box.

(GS-bildeler, skaffer vel det meste av dette tenker jeg)

Skrevet

Se på sidene til Normantic http://www.trimchip.com har gode erfaringer derfra med "justering" av mange bmw'r deriblant 2 325tds.

Har ikke hørt så mye om girkasse problemer på andre modeller enn de som er tilknyttet supermotoren til bmw; 3,0 liters dieselen.. :wink: da særlig tidlige modeller av 530d og X5 3,0d

Skrevet

Vel har kun hatt modifisert 530d og den gikk styggbra. Har derimot kunnet sammenlignet de to 325 tds'ene som jeg nevnte tidligere her (forøvrig er den ene den samme som Tore Diesel nevner her) der den ene var automat og den andre var manuell. Det var tydelig at draget var bedre i den med manuell, men det sier seg vel egentlig selv.

Du har en helt rå opplevelse i vent :D

Skrevet

Min har gått 200 000 nå, bør jeg ligge unna chipping da? Har leste flere steder der det frarådes å chippe biler som har gått mere en 180 000.

Klarer meg fint med 184hk, men vil alltid ha mere :twisted: hehe

Skrevet

Min 530d med automat hadde ruslet ca 250 000 og jeg hadde ingen problemer. Oppgraderte med eibach fjærer, bilstein sprint fremme og sport bak og ebc bremser. Kongebil.

Blir det derimot 530d igjen så blir det med manuell....har aldri prøvd det, men tror det må være det ultimate :)

Skrevet

Jeg anbefaler det på sterkeste! Er et meget voldsomt drag, men nå skal det sies at min forrige bil var e36 318 og da skal det ikke så mye til :lol: hehe

Men tror jeg ikke hadde kommet til å kjøpt den vist det var automat siden jeg bor på "landet".

Hvor mye hester hadde du etter chipping? 220?

Beklager Off topic til trådstarter!

Skrevet

220 hk og 500 nm ja. Samme her, blir mest langkjøring og med det dreiemonentet trenger du ikke gire når du kommer innenfor bygrensen alikevel :wink:

Skrevet

Du vet ikke hvor mye kassa tåler? Har hørt de er ganske solide, men alt har sin grense :)

Til 732i-power: Dumpventil på diesel kan du bare glemme. med chipp justerer du turboen og. Chipp og effektanlegg høres bra ut :D

Men jeg tror ikke du får så mye mere ut av et effektanlegg, mest lyd tenker jeg :)

Skrevet

GM kassen på min gamle 99 mod 530d tåler 390 nm. Jeg vet ikke hvor mye den manuelle er konstruert for, men den bør vel tåle en del mer nm 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...