Gå til innhold

Hvordan oppnå trøkk i cupéen?


 Share

Anbefalte innlegg

Æ sliter med å få skikkelig trøkk inn i cupéen i min e34. Isolerte veggene i bagasjerommet og tok bort isolasjonsplate bak baksetene uten spesielt hell. Følte bassen "døde" litt ut...

Bassrefleksrør ville antageligvis vært det beste i mitt tilfelle, men ønsker ikke å kutte noe i stålkonstruksjonen. Noen som har noen gode tips til å løse problemet mitt? Basskassen er selvbygget og er av den tette typen.

Vedlagte bilder av bagasjerommet:

http://img401.imageshack.us/my.php?imag ... 018rj0.jpg

http://img81.imageshack.us/my.php?image=dsc00020kv6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2x10" Earthquake subzero i lukka kassa bak i min e36 sedan. Orginale høyttalerne bak er tatt ut, og forrige eier hadde kutta hull til 6x9 (rett gjennom plata). 6x9 er tatt ut, så det er hull rett opp, totalt 4 stk. Blei faktisk overraska over hvor bra trøkk det blei.

Er nesten rart at det er så mye lyd med lukka kasse bak i en sedan. Lyst til å bygge en porta for å se hvordan det blir, men det holder med lukka kasse foreløpig. Har tatt dynamoen pga anlegget, så får vel vente litt med ny kasse :)

Er vanskelig å få lyd inn uten å kutte i metallet vil jeg tro. Det som er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fryktelig fristet til å kutte to hull og forsterke metallet rundt, men ønsker en mest mulig original bil sett inne i cupèen... Noen mulighet for at æ kan lede trykket ut av hullet hvor armlenet bak er?

Ønsker også å beholde høyttalerene bak, ettersom æ ofte slår av sub'en og kjører full frekvens på cupèhøyttalerene. Godt å slippe brumminga og ristinga av og til :lol:

Spanderte på mæ et par kondensatorer for å slippe å knekke dynamoen, og for å få en responsiv og god bass=) Veldig fornøyd med anlegget, men det lille ekstra mangler ennå dessverre... Dette æ håpte dere på forumet kunne hjelpe mæ litt på vei med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne trykket dæ i hånda for slik en genial løsning!! Fungerer nok dessverre ikke i mitt tilfelle ettersom æ har brukt mangfoldige timer på å bygge det du (forhåpentligvis) kunne se på bildene. Veldig fornøyd med hvordan resultatet ble :D , men helt fornøyd blir man jo aldri=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Hadde vært ganske skeptisk selv til å "gjøre om" noe jeg hadde brukt mange timer og penger på ;) Men en løsning jeg har lest om flere ganger her på forumet ang. 2 stk. bass inn igjennom skiposehullet er noe alà denne

Untitled12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial løsning dette også. Hadde nok bygget denne typen kasse idag... Bygget anlegget i sin tid hovedsaklig for at det skulle ta sæ bra ut og være mest mulig skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har akkurat bygget i min E34 å der har jeg ein pioneer 12" på 3000w å ein forsterker som passer til denne..

Jeg har snudd elementet bakover som du å laget et 4" bassreflex rør samme vei..Å det spiller sinnsykt bra..Helt utrolig mye trykk inn i bilen.

ps:Fint bygget:)

mvh

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ fjerna også plata hvor skiposen normalt er, og foret sidene. Fikk et dårlig inntrykk til å begynne med, men da æ stilte inn spilleren på nytt etter dette ble det faktisk bedre=)

Takk for det "Stekko82" :D Du har med andre ord ei bassreflekskasse med rør som stikker mot lokket? Har du ingen veier lufta kan kastes inn i cupéen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de justeringene æ gjorde forrige helg ble bassen en del fyldigere i cupéen, men hårene reiser sæ ikke ennå dessverre. Hehe... Har du en slik trøkk i din Stekko82? Vanskelig å oppnå akkurat den lyden man ønsker altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Hadde vært ganske skeptisk selv til å "gjøre om" noe jeg hadde brukt mange timer og penger på ;) Men en løsning jeg har lest om flere ganger her på forumet ang. 2 stk. bass inn igjennom skiposehullet er noe alà denne

Untitled12.jpg

Denne løsningen er nesten lik den jeg har bygd før og var meget vellykket. Skal bygge den samme igjen nå. Men fikk tips om at manmå gjøre vinkelen mellom elementene mindre,hvis ikke blir det faseproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot de innerste veggene gå butt i bakseterygg og skrudde det inntil. La asfaltmatter(tynne) til tetning slik at all lyd gikk inn i bil. Ikke en lyd i bag.rom,altså ingen unødvendig risting der heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...