Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva som må gjøres for at dette skal bli godkjent? bilen jg har er en 1,6L med skivebrems bak og fremme og vil ha i en 318 Is motor.

mye jobb detta el?

noen som har gjort noe sånt?

Skrevet

Dette har vært oppe så sykt mange ganger!

men du må bytte til ventilerte bremser! tar jeg ikke helt feil! for 318 is har samme bremser sopm opp til 325. og det har nok ikke 316.

ellers så kan du bruke girkassa de fra før av må bytte ledningsnett til motoren og lage noe til å feste coiler og servotank!

Skrevet

du trenger ikke å bytte til ventilerte skiver bak,så lenge du har skivebremser så holder dette,hadde en IS selv og den hadde ikke ventilerte,men hvordan det blir med ledningsnett er jeg ikke sikker på men det er jo alltids noen her som vet:)

Skrevet

Skal du godkjenne det så må du nok ha ventilerte skiver fremme da iS'en har dette.

Min 316i med skivebremser fremme og bak hadde ikke stabstag bak heller, men det har jeg ettermontert.

Selve motorbyttet er vel plankekjøring så lenge du har hjerne og ledningsnett til motoren.

Er samme diff og drivakslinger på 316i og 318iS.

Skrevet

ja har gjort dette 2 ganger! fra en 318i til 318is.

ledningsnett å hjerne er jo lett å bytte, er bare i motorrommet det må byttes og det er ikke noe problem! trenger ikke lodde sammen osv vis du tror det! er bolt on alt! tar ut det gamle og rett inn med det nye! motoren passer og rett nedi! utenom de festene til coil , som jeg skrev lenger opp i posten.

Skrevet

316i å 318i har trommel brems bak å ikke skiveventilerte forand (ikke sikker på om dette er forandret på nye modeler) så dette må byttes til ventilerte forand å skiver bak :wink:

Skrevet
316i å 318i har trommel brems bak å ikke skiveventilerte forand (ikke sikker på om dette er forandret på nye modeler) så dette må byttes til ventilerte forand å skiver bak :wink:

Både 316i og 318i har blitt levert med skiver bak selv om dette ikke var standard. Min 91mod 316i ble levert med skiver bak. Min 92mod 318i ble levert med tromler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...