trex Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Hei. På en kjøretur i går kjente jeg plutselig ett kraftig nykk, som om bensinen/tenningen kuttet i et halv sekund. Etter dette begynte bilen å dra dårligere samtidig som den fjusker. Den er ikke noe problem å kjøre med, men man må ta det veldig med ro når man skal få opp turtallet. Og det er bensin på tanken. Når motoren skal startes, kan det virke som om den må gå "to ekstra runder" før den harker seg i gang. Ingen unormale lamper lyser på dashbordet, og det lukter heller ikke brent/bensin i motorrommet eller bak bilen. Den soter heller ikke. Noen som har noen idè om hva dette kan være?
aloebiz.net Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Kam / Veiv sensor som er gåen... ta en diagnosetest
trex Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Takk for svar Såpass ja... Håpet kanskje på at det kunne være pluggene e.l. Ingen mulighet for at plugger eller for den saks skyld bensinfilter har tatt kvelden? Jeg skal i løpet av uken skifte luft-,pollen-,olje- og bensinfilter, samt olje og plugger. Så får kanskje prøve det først... Vet du/noen hvor mye BMW-verksted tar for en diagnosetest?
aloebiz.net Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 tror de tar betalt for halvtimes jobb.. husker ikke helt hva timeprisen er... Rundt 500 kr kan du nok regne med for diagnose! Spør heller et lokalt verksted.. de har som regel også diagnoseutstyr og tar mye midre betalt.
trex Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Godt poeng... man trenger vel strengt tatt kun en ODBII-leser og en kodetabell... Ellers noen andre som har noen andre ideèr utenom kam/veiv-sensor?
sledoholic Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Er nok garanter det som er feil. Hadde samme problem på min i fjor, å da var veivsensoren gåen. Ta en diagnose så finner de ut av det. sensoren koster vel en 7-800kr
trex Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Ok... Da får vi prøve på det. Så delen (12141703277) koster 795,- hos GSBildeler... Men en ting jeg da stusser på, burde ikke motorlampa i dashbordet begynt å lyse hvis den sensoren er gåen?
aloebiz.net Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Nei motorlampa lyser ikke når kam / veiv sensor er defekt..
trex Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Ok... Skal si folk er kjappe til å svare her Det er bra... Et tilleggsspørsmål, på min 523i 97', er det OBD I eller OBD II diagnosekontakt? Og er det noe erfaring i bruk av diagnoseutstyr og pc? Typisk CarSoft eller PASoft?
sledoholic Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 jeg har diagnoseutstyr og Carsoft liggende hjemme. men har ikke Seriellport på laptopen. så får ikke brukt det. og om jeg bruker en USB adapter får jeg COM-11. programmet støtter bare COM 1 - COM 4. Så hvis noen er interessert kan dere få kjøpe det for 1000kr. aldrig brukt. passer på alle BMW untatt E90
antiloop Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Hei! Har du noen bilder/linker til det du selger?
sledoholic Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Har desverre ikke Carsoft programmet lenger. formaterte maskinen for ei stund sida og mista det da. Men det finner man på x eller andre x sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå