Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

På en kjøretur i går kjente jeg plutselig ett kraftig nykk, som om bensinen/tenningen kuttet i et halv sekund. Etter dette begynte bilen å dra dårligere samtidig som den fjusker. Den er ikke noe problem å kjøre med, men man må ta det veldig med ro når man skal få opp turtallet. Og det er bensin på tanken.

Når motoren skal startes, kan det virke som om den må gå "to ekstra runder" før den harker seg i gang.

Ingen unormale lamper lyser på dashbordet, og det lukter heller ikke brent/bensin i motorrommet eller bak bilen. Den soter heller ikke.

Noen som har noen idè om hva dette kan være?

Skrevet

Takk for svar :)

Såpass ja... Håpet kanskje på at det kunne være pluggene e.l.

Ingen mulighet for at plugger eller for den saks skyld bensinfilter har tatt kvelden?

Jeg skal i løpet av uken skifte luft-,pollen-,olje- og bensinfilter, samt olje og plugger. Så får kanskje prøve det først...

Vet du/noen hvor mye BMW-verksted tar for en diagnosetest?

Skrevet

tror de tar betalt for halvtimes jobb.. husker ikke helt hva timeprisen er... Rundt 500 kr kan du nok regne med for diagnose!

Spør heller et lokalt verksted.. de har som regel også diagnoseutstyr og tar mye midre betalt.

Skrevet

Godt poeng... man trenger vel strengt tatt kun en ODBII-leser og en kodetabell...

Ellers noen andre som har noen andre ideèr utenom kam/veiv-sensor?

Skrevet

Ok...

Da får vi prøve på det. Så delen (12141703277) koster 795,- hos GSBildeler...

Men en ting jeg da stusser på, burde ikke motorlampa i dashbordet begynt å lyse hvis den sensoren er gåen?

Skrevet

Ok...

Skal si folk er kjappe til å svare her :) Det er bra...

Et tilleggsspørsmål, på min 523i 97', er det OBD I eller OBD II diagnosekontakt? Og er det noe erfaring i bruk av diagnoseutstyr og pc? Typisk CarSoft eller PASoft?

Skrevet

jeg har diagnoseutstyr og Carsoft liggende hjemme. men har ikke Seriellport på laptopen. så får ikke brukt det. og om jeg bruker en USB adapter får jeg COM-11. programmet støtter bare COM 1 - COM 4.

Så hvis noen er interessert kan dere få kjøpe det for 1000kr. aldrig brukt.

passer på alle BMW untatt E90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...