Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har et problem med en E28 535I. :(

Fikk en rar uforklarilig klakke lyd etter et litt for høy rusing av motoren. :oops: Jeg og en mekaninker som jeg kjenner så på det men fant ikke helt ut av det. Vi sjekket alle vippearmer og ventiler. ikke noe der.

Så hvis det er noen her som bor nær Asker som har en del erfaring med denne motoren og har lyst til å tjene noen kroner for å komme å se på det, hadde vært strålende. :D:D

Skrevet

Tror ikke det. skal ikke si for sikkert da. vi har ikke tatt av toppen.

men vi har en teori om at det kan være svinghjul lagert. for det skjedde da gassen hang seg opp når jeg vrei om nøkkelen for å starte. lyden forandrer seg når man trykker inn klutsjen. og den forsvinner under 1000rpm med klutsjen inne. og det vibrerer masse i bilen også.

Skrevet

Har en ny motor til deg hvis du føler for å gjøre det enkelt. Den er fra en '87 M535i (218hk). Kan selges uten innsug og litt annet småplukk, så får du brukt mest mulig fra den motoren du har. Motoren har vært i bruk helt til desember, og bilen den stod i ble kjørt inn i garasjen for egen maskin da den ble tatt ut. Ingen problemer mao.

Skrevet

Tikka ikke mye såvidt jeg kan huske, men ventilklaringene må jo justeres hver 30.000km eller hva det nå er på M30.

Kmstand kan jeg ikke gå god for, men det ble sagt 157.000km da jeg kjøpte bilen den stod i. Den har ny vannpumpe, termostat, og en del andre saker og ting. Prismessig er jeg litt usikker hvor de ligger.., men 5-6 lapper må det vel bli..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...