matsrh Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Jeg lurer på hvor lenge jeg kan kjøre etter at den gul/oransje lampen for oil inspection service har begynt å lyse? Den begynte å lyse i ste og jeg vet ikke om jeg får skiftet olje før helgen, går det greit å kjøre normalt til helgen? (er en en e30 87 hvis det har en betydning)
Mack10 Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Du kan kjøre 3,2 mil etter at den lampen begynner og lyse.. Etter det smeller det!! Neida, kjør til helgen og bytt da du. Er ikke noe problem det hele tatt. Denne blir vel styrt av km og ikke av tilstand inni motoren.. Så går helt fint.
CSM Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Hehe... Det går riktig nok kjempebra! Selv om jeg har hørt noen mekanikere fremstille det som om motoren skulle smelle, bare noen km over Mener å huske at Haynes skriver skift hver 10.000 km eller hvert halvår. Jeg pleier å skifte hver 5000 km eller årlig på turbomotorer, og på ca 7500 km eller årlig på sugemotorer.
Bjørn 320 Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Denne blir vel styrt av km og ikke av tilstand inni motoren.. Så går helt fint. På E36 blir det i allfall også styrt av f.eks om du køyrer med kald eller varm motor, om det kun er langkøyring, småkøyring osv... Men å køyre til helga skal uansett gå heilt fint
Stian333 Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Hehe...Det går riktig nok kjempebra! Selv om jeg har hørt noen mekanikere fremstille det som om motoren skulle smelle, bare noen km over Mener å huske at Haynes skriver skift hver 10.000 km eller hvert halvår. Jeg pleier å skifte hver 5000 km eller årlig på turbomotorer, og på ca 7500 km eller årlig på sugemotorer. Hvorfor så ofte på turbomotorer?
CSM Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 Oljen på turbomotorer smører turbo'n også, og turbomotorer er ofte utsatt for hardere belastning pga. ladetrykk og "diverse" kjøring Dessuten har jeg bare hatt eldre turbobiler:? Må ta vare på turbo'n;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå