Limoncik Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Hei, jeg har en E34 92 modell, den har en 1.8 motor, før toppakningen gikk, blåste kald luft inne, og varm ved høyere omdr. Eller varm luft kun på fører side, jeg koblet av sirkulasjonspumpe og koblet jeg slangene direkte, fordi jeg har en 524 TD som ikke hadde den pumpen. En time etter avkoblingen, toppen gikk (hos en venn), Men jeg skjønner ennå ikke sier det mye for motoren om jeg har koblet av sirkulasjonspumpe? Eller det vil bare være kald luft inne bare? Nå har jeg åpnet hele motoren, og prøver og skifter pakninger osv. Det jeg har bytet er, termostat, pakninger, vannpumpe, regreim, topplokk, viftereim, servoreim, olje, oljefilter, tennplugger og radiator. Men bilen koker forsatt, skjønner ikke hva som feiler, kan noen hjelpe meg med, varm/kald luft inne? og hvorfor bilen koker? Takk
Kjetil Sømme Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Har du prøvd å sette bilen i en bratt oppoverbakke mens du lufter systemet? Har du sjekka om varmeventilen faktisk åpner når du setter på full varme inne (den står på maks?)?
CSM Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Etter koking pga. diverse på min E34, så fant jeg at den nederste gummipakningen på ekspansjonstank-/radiatorlokket var røket av. Når motoren da begynte å bli varm så rant vannet av, og motoren ble for varm og vannet kokte.
Limoncik Skrevet April 25, 2007 Forfatter Skrevet April 25, 2007 Hei, takk for hjelpen, når jeg lufter... skal nesa opp? jeg fant frem at topplokket jeg brukte trengte planslip fordi den var litt sjeiv. Hva vil det si til motoren om jeg kobler av sirkulasjonspumpe? Har den noe ågjøre med motor, at motoren blir varm? Takk, kjempe snlit av Dem!
CSM Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Nesa opp og sett varmeapp. på maksimum! Måtte planslipe toppen jeg også Blir lett skjeve ved overoppheting!
The_transporter Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 er forkjsell på topplokk og topp da antar at du mener det dekselet som sitter oppå toppen, isåfall har dette ikke noe med overoppheting og gjøre, men kan lekke olje ut der om denne ikke tetter..
Kjetil Sømme Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 I verste fall vil du ikke få nok vann til å passere gjennom pumpa. Sjekk polaritet først, og få den til å snurre før du lufter igjen. Du trenger nok ikke bratteste bakken i byen, men litt hellning hjelper. Bilen skal stå med snuten opp, i oppoverbakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå