Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å få polert diverse metalldeler som f.eks diverse motordeler og slikt i metall. er det noen som har en slags "a til å" på hvordan dette gjøres? har sandblåser på kompressoren hjemme og vurderte å blåse og så pusse med finere og finere papir, men jeg veit ikke om jeg gidder å skru det av og det er ikke noe særlig med sand i motoren:) så best å bare bruke papir etc.. takk for svar :)

Skrevet

jeg hadde brukt polerskive visst du skal ha det skikkelig blankt. Enten på en som står montert fast på en slipemaskin eller på vinkelsliper.

Skrevet

ja men jeg kan først pusse med en sånn rondell på drillen? matte mye ned, og så pusse med grovt papir og finerne og finere etterpå? også bruke autosol?

Skrevet

ja visst det er veldig mye tært hos deg. Autosol og poleringskive/fille funker bra! Men cluet er det at det er ikke sikkert at det vil holde seg blankt og fint. Rust osv.. Aluminium har også en tendens til å falme veldig fort..

Skrevet
okei. skjønner. men må i alle fall få pussa det grovt først da. og så finere etterpå..

visst det er mye som skal bort ja selfølgelig men visst ikke lager du bare mer jobb med å få det fint igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...