Gå til innhold

DIY ? e36, trege dører, problem med alarm/sentrallås.


-Sammy
 Share

Anbefalte innlegg

Samme opplegg på coupè? Mener det var litt forskjell på min og det jeg ser på bildene. Har du delenr.?

Samme opplegget på cupe. Men der har det ein funksjon til, kjøre vinduet opp/ned noen mm ved oppning og lukking av dør.

Eg har byttet 2 slike brytere på fører sida, for dørlåsen min spiser plast bryterene.

siste gangen eg blie lei av "jukkinga" til vinduet, gjorde eg noe annet.

Klipte meg ein bit ut av noe seig svart hard plast, og la den over bryteren.

Da trykker døra bryteren heilt inn og slitasjen skjer på plast biten og ikkje på bryteren.

kan legge ut bilde viss noen ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
har faktisk problem med at venstredøra mi må jeg ta i ganske mye for å få igjen, men høyredøra går igjen mye mye lettere.. kan d vere at jeg har samme problemet da ?

Det er fullt mulig du, sjekk låseringen i dørkarmen om den er mye slitt et sted. Det vil vær der døra treffer, og siden den er treg treffer den mest sannsylig feil og da blir det slitasje. Så flytter du låseringen alt etter hvor døren treffer, slitasje på undersiden = flytt oppover, og motsatt. Jeg fannt ut at hvis låseringen står for langt inn så blir det tungt å åpne døren, pass på dette. Tror mine har en ca 3mm klaring "bak" seg, innover mot midten av bilen liksom (si fra hvis du ikke skjønnte dette, kan ta bilde og legge på piler)

Samme opplegg på coupè? Mener det var litt forskjell på min og det jeg ser på bildene. Har du delenr.?

Jeg har hørt at det muligens er litt forskjell på cupè og sedan, men er ikke sikker. Jeg vet iallefall at det er forskjell når det kommer til årsmodell. Tidligere modeller tror jeg har denne dørsensoren stående for seg selv, ikke langt unna låseringen.

Delenr SEDAN: 51228122299

Delenr CUPÈ: 51218105511

har ein e 36 cupe og det er samme jobben og diy som kan brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...