Gå til innhold

Dører som overhode ikke vil opp ! 91mod e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg dro til huggern for å finne litt smådeler på bilen min igår. Så fannt jeg en stuket 91mod e36 sedan. Panser, motor, dører foran og bakasjelokk var borte. Så prøvde jeg å åpne bakdørene, MEN disse ville ikke opp i det hele tatt. Det var akkurat som at der lå inne et eller annet som sperret, sånn det er når døren er låst. Men jeg låste jo opp døren og prøvde alt jeg kunne, fortsatt så ville de ikke opp. De sitter ikke fast liksom, det er mer som at den er "låst" for når man drar i dørhåndtaket så er det rett før den liksom skal til å åpne seg virker det som. Karen som dreiv stålskroten visste heller ikke hva dette kunne være, han var iallefall klar til å hente den største vinkelslipern og ja..

Men jeg lurer på om der eksisterer noen form for låsesperre/barnesikring som er sånn. (det gikk ikke ann å åpne døren verken fra innsiden eller ute.)

En sperre som kanskje slo inn før bilen mistet batteri og strøm, og som da ikke koblet seg ut etter at batteri ble fjernet?

Huggersjefen sa at på framdørene var der en jungel av sensorer, en saklig svær bunt inni dørene. Ikke vet jeg hva det er, har ikke sånn på min.

takker for all hjelp :)

Skrevet

du må ha på ei av fordørene for å få opp låsen..

den må låses opp når det er bateri i bilen..

hvis du ikke har nøkkel tar du av dekslet rundt låsen, og der sitter det en mutter rundt låsen som du dunker eller skrur av.. så tar du et skrujern e.l inn i låsen og dytter den inn og så opp.. så låser alle låser seg opp.

men hvis dørene ikke er på forann, så vil du slite litt.. da må du sikkert inn bak dørpanelet eller no..

Skrevet

ta av dørpanelet. skru ut låsen og lukk opp døra 8)

Skrevet

Takker for forslag! Ble litt vansklig å sette på framdørene igjen da de er solgt :P Men jeg fannt ut at ved å skru av kontaktene som går fra bakdørene og inn i karosseriet, og sette strøm på 2 stikkere i kontakten, så sa det klikk der bake og døren var bare å åpne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...