Gå til innhold

Importere felger fra USA

BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Har søkt på forumet men tror ikke jeg helt får til den søkinga.. "felger and usa", "felger og usa" felger usa" eller "felger+usa" gir ingen relevante treff...

Jeg tenker på å importere felger fra USA.. Er det noen her inne som har erfaringer og fremgangsmåte for å gjøre dette? Tenkte selv å bruke jetcarrier for siden mange leverandører kun leverer innenlands i USA?

Trenger så sårt erfaringer og tips..

mvh

Kev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen toll på felger, men det er 25% moms. Dette regner jetcarrier ut, og legger til prisen for frakt. Da er momsgebyr inkludert.

Husk at det skal ikke regnes moms på frakt innlands i USA.

Så det er bare å ta prisen i webshopen, og legge til 25%. Pluss på fraktutgifter, så har du total pris, levert i Tistedal. Ja, så må du jo plusse på fraktutgifter innenlands i USA også da.

Så regnestykket blir

(varepris x 1,25) + innenlandsfrakt USA + Jetcarrier frakt = Total pris

På felger er det bare sjøfrakt som er aktuelt (hvis man skal spare noe overhodet), og det kan ta rundt en måned før de er fremme i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) gjør ikke noe om det så tar 3 måneder for min del.. Dollarkursen er så lav at det er skummelt.. ligger vel på 6,12 kr for 1 $ omtrent...

Det her var virkelig ikke lett.. De flest webshoppene får du ikke valgt dimm på felgene.. bare "what fit your car?" Er jo ikke intressert i 7,5" - 8,5" breie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...