Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei..

Har søkt på forumet men tror ikke jeg helt får til den søkinga.. "felger and usa", "felger og usa" felger usa" eller "felger+usa" gir ingen relevante treff...

Jeg tenker på å importere felger fra USA.. Er det noen her inne som har erfaringer og fremgangsmåte for å gjøre dette? Tenkte selv å bruke jetcarrier for siden mange leverandører kun leverer innenlands i USA?

Trenger så sårt erfaringer og tips..

mvh

Kev

Skrevet

Ingen toll på felger, men det er 25% moms. Dette regner jetcarrier ut, og legger til prisen for frakt. Da er momsgebyr inkludert.

Husk at det skal ikke regnes moms på frakt innlands i USA.

Så det er bare å ta prisen i webshopen, og legge til 25%. Pluss på fraktutgifter, så har du total pris, levert i Tistedal. Ja, så må du jo plusse på fraktutgifter innenlands i USA også da.

Så regnestykket blir

(varepris x 1,25) + innenlandsfrakt USA + Jetcarrier frakt = Total pris

På felger er det bare sjøfrakt som er aktuelt (hvis man skal spare noe overhodet), og det kan ta rundt en måned før de er fremme i Norge.

Skrevet

;) gjør ikke noe om det så tar 3 måneder for min del.. Dollarkursen er så lav at det er skummelt.. ligger vel på 6,12 kr for 1 $ omtrent...

Det her var virkelig ikke lett.. De flest webshoppene får du ikke valgt dimm på felgene.. bare "what fit your car?" Er jo ikke intressert i 7,5" - 8,5" breie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...