Bjørn 320 Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 kobla fra lambdasonden men var ikke no forskjell:/ Det kan vel tyde på at nettopp den er problemet? Viss den hadde vore i orden skulle jo motoren begynt å gå dårleg...
^B^M^W^ Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Sjekket pluggene da? Du kan jo også eventuelt få en diagnose så kan du ihvertfall få utelukket de fleste elektroniske feil, koster vel 4-600 litt etter timeprisen på det aktuelle verkstedet...
Torgeir Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 en ting du skal vere obs på er at selger har noen forpliktelser her hvis du nettop har kjøpt den. Uansett kordan det går med problemet ditt så ta en telefon til forbrukerrådet. De kan gi deg et konkret svar på hvilken rettigheter du har. Men vær rask. Det er begrensa kor lenge etter du kan komme diltende med problemet.
EvenAas Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Etter det du har forlklart så er det nesten garanter lambadasonden, for den regulerer blandisngsforholdet mellom bensin og luft. Vis denne er defekt så vil bilen gå dårligere og bruke mer bensin og svart røyk. Vis du har koblet ifra denne og var ikke noen forskjell så er lambadasonden eller kablene defekt, skift denne så vil den bli bra. Koster ca 2000kr.
R.E.H Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 tviler litt på at han skal få så svart røyk som han forteller pga feil blanding.. jeg holder en liten knapp på olje/tetteringer etc men skal ikke si noe heilt sikkert..
R.E.H Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 tviler litt på at han skal få så svart røyk som han forteller pga feil blanding.. jeg holder en liten knapp på olje/tetteringer etc men skal ikke si noe heilt sikkert.. men lambdaen må nok byttes ut ifra sånn som du sier.. kanskje få prøvd en hos en kompis elns før du kjøper..
Bonden Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Vet ikke helt hvilken motor eller modell dette er snakk om men deffekt bensintrykksregulator gir slike syntomer.
Olelink Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Lamdaen på min 325 e36 er gåen men eneste bivirkning av det er at den bruker mer bensin og at den går ujevnt på tomgang. men kan jo være resultat av flere forskjellige småfeil da.
Robert1337 Skrevet April 29, 2007 Forfatter Skrevet April 29, 2007 hmm det er vel ikke helt røyken som er svart har jeg merka:S det er sånne små svarte flak som flyr ut av potta alt det som er på grusen der kom med engang jeg starta opp :
R.E.H Skrevet April 29, 2007 Skrevet April 29, 2007 hmm rart.. så jo ut som koks elns.. ble grønn hær nå
Towwy Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Motoren får for mye bensin. Lmm, lambda eller bensintrykk-regulatoren din som mest sannsynlig er problemet. Har den brukt olje blir det blå røyk, ikke svart..
Robert1337 Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Skrevet Mai 1, 2007 Tusentakk Tboy=) hvordan finner jeg ut hvilken av de 3 tingene det er:P?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå