Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sjekket pluggene da? Du kan jo også eventuelt få en diagnose så kan du ihvertfall få utelukket de fleste elektroniske feil, koster vel 4-600 litt etter timeprisen på det aktuelle verkstedet...

Skrevet

en ting du skal vere obs på er at selger har noen forpliktelser her hvis du nettop har kjøpt den. Uansett kordan det går med problemet ditt så ta en telefon til forbrukerrådet. De kan gi deg et konkret svar på hvilken rettigheter du har. Men vær rask. Det er begrensa kor lenge etter du kan komme diltende med problemet.

Skrevet

Etter det du har forlklart så er det nesten garanter lambadasonden, for den regulerer blandisngsforholdet mellom bensin og luft. Vis denne er defekt så vil bilen gå dårligere og bruke mer bensin og svart røyk.

Vis du har koblet ifra denne og var ikke noen forskjell så er lambadasonden eller kablene defekt, skift denne så vil den bli bra. Koster ca 2000kr.

Skrevet

tviler litt på at han skal få så svart røyk som han forteller pga feil blanding.. jeg holder en liten knapp på olje/tetteringer etc men skal ikke si noe heilt sikkert..

Skrevet

tviler litt på at han skal få så svart røyk som han forteller pga feil blanding.. jeg holder en liten knapp på olje/tetteringer etc men skal ikke si noe heilt sikkert..

men lambdaen må nok byttes ut ifra sånn som du sier.. kanskje få prøvd en hos en kompis elns før du kjøper..

Skrevet

Lamdaen på min 325 e36 er gåen men eneste bivirkning av det er at den bruker mer bensin og at den går ujevnt på tomgang.

men kan jo være resultat av flere forskjellige småfeil da.

Skrevet

hmm det er vel ikke helt røyken som er svart har jeg merka:S det er sånne små svarte flak som flyr ut av potta :(dsc00214on5.jpg

alt det som er på grusen der kom med engang jeg starta opp :( :

Skrevet

Motoren får for mye bensin. Lmm, lambda eller bensintrykk-regulatoren din som mest sannsynlig er problemet.

Har den brukt olje blir det blå røyk, ikke svart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...