Gå til innhold

Støtdempere foran E34 HJELP !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille nye dempere foran til min e34 525ia (24v m50) 1991 modell! Har kommet over noen billige bilstein dempere til e34 hvor det står 2,5" dust cap with 22mm nut. Hva betyr dette? Hvordan finner jeg ut hva jeg har?

Noen som vet at dette riktig type for min bil??

Skrevet

E34 er levert med forskjellige tårnlager, bare åpne opp panseret på bilen din, så ser du på tårnet om det står en stor plastkopp over tårnlagret, ca 2,5" som det står der. hvis det ikke er det, er det en liten kopp over der, kanskje 3cm i diameter eller no sånt :wink: Håper du skjønner hva jeg mener :)

EDIT: hvis du ikke har den typen med det tårnlagret jeg nevnte først, passer IKKE demperen, da må du isåfall bytte tårnlager også :wink:

Skrevet

okei takker! :)

Tenkte bestille fra ebay og de ville ha original delenummer til demperne foran, for å være på den sikre siden, hvordan finner jeg det ut?

Skrevet

Tast inn 7 siste siffer i understellsnummer i feltet serial number i Online ETK. Klikk deg fram til demperne (front axle, suspension). Linken til Online ETK ligger øverst til høyre på denne siden.

Skrevet

Tusen takk Jan!

Gav selgeren riktig delenummer også fikk jeg denne giffen tilbake, han ville at jeg skulle velge correct demper.. vet ikke helt om jeg har m12 eller m14.... Prøvde måle, men er jo snakk om mm.... Tror kanskje m14 er riktig.

any ideas?

e34daempferuq9.th.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...