Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg selge min rallycross motor grunnet Volvo prosjekt.

Info:

-2.3L BMW M20 motor

-Portet, høvlet av Tore "topplokk" i Trondheim

- 288 graders kam

-3 doble 40 Dellortoer (forgassere) Alpina innsug (meget spesielt) Innsuget er match portet med toppen

-Grenrør

-Orginal bunn

-Orginal 323 girkasse

-Følger også med en BMW sports girkasse med 1. giret nede til venstre, er noe tull med den nå, men skal få den fikset iløpet av sommeren.

Motor er bremset til 198 HK hos Autoconsult. Har bremsepapirene.

Motoren drar fra 2800 omd. og fortsetter hele veien opp til 6590.

236 i moment ved 5000 omd.

Dette er en motor som jeg aldri har hatt ett eneste feilslag med, starter like fint hver gang og går utrolig bra! Jeg har skiftet olje og filter mellom hvert løp. Men den trenger nå en overhaling, har gått ca. 35 løp, så det har vist seg å være en utrolig holdbar motor!

15 000,- Meget billig!

Skrevet

Hvor mange løp er det da evt til denne blir solgt? Trenger vel snart en god overhalning da regner jeg med? Kunne godt ha tenkt meg denne ja. Har en drøm om å oppgradere til RCN i fremtiden.

Skrevet

Det er 6 løp til den blir solgt. Overhaling er nok lurt, men det er jo ikke en ekstremmotor, så den trenger ikke en overhaling hvert 10ènde løp for å si det sånn. Så hvis du kjøper den og tar en overhaling, så kan du glatt kjøre 20 løp, om ikke mer. Det er en utrolig slitesterk motor så lenge du passer på temperaturen og skifter olje mellom hvert løp.

Du får også med en Linder blokk i prisen, så det hadde kanskje vært en idé og overhalt den og brukt den istedenfor den orginale? Litt mer hester :wink:

Så det er bare til å kjøpe BMWE34 :D

Skrevet

Er redd den blir for kostbar, men vet jo ikke hva som skjer iløpet av sommeren. Har veldig lyst på vertfall.

Er den på hvor mange ccm den Linder blokka? Org 2.3l borring og veiv?

Skrevet

Linder blokka er 2,3 ja. Men lurer på om det er stålveiv i den (kostbar) Men skal ikke si meg 100% sikker på det.

Du ser hva som skjer ja. Motoren står nå i bilen og blir tatt ut i september.

  • 4 months later...
Skrevet

Du har ikke vurdert en S14 motor istedenfor Volvo-motor a? Mange som bruker det i E36 og E46 i Rallycross.

Regner med du har vurdert evo-motor.

Fortsatt kjøre RCN neste år eller? Eller skal du opp i super? Har ikke sett bilen din noe i år, selv om det har vært noe RCN løp der vi har vært..

Dokka, Flisa, Gardermoen, Kristiansand var det ihvertfall RCN.

Skrevet

Det som er problemet er at jeg er student, og det skal jeg være 4 år fremover. Så da er Volvo 16v det billigste og forsåvidt beste jeg fant til den prisen jeg har planer om å legge ut i bilen. Så det blir å trimme motoren maks når jeg er ferdig med skolen. Jeg har tenkt på EVO motor, men jeg har mye mer tro på en 16v.

Har kjørt løp i Kristiansand i år, men ikke på de andre du har nevnt. Planen er å kjøre Norges Cup og Vestlandsmesterskapet til neste år.

Skrevet

Kjørte du i Kristiansand når det var Super Nasjonal der eller? Begynnelsen av august om jeg husker rett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...