benger Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Hei, tok en real motorvask her om dagen med høytrykk og avfetting.. men nå fusker bilen ved gasspådrag. hele bilen rister og går veldig dårlig. Dette kommer og går alt etter som, står også litt ustabilt på tomgang, mye risting og sånn... Hva skal jeg gjøre nå? kjøre med det til det går bort, la bilen tørke, eller ta fra hverandre det jeg kan? Håper ikke jeg må gå til innkjøp av dyre motordeler... Takker så mye for svar!=)
zHk Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Har hatt samme problem.. Hadde kommi vann på coil nr 5 visstnok(!?!?).. etter jeg bytta coil nr 5 så funka det helt fint igjen.. Dette var MIN erfaring, vet ikke om det har skjedd deg.. Skjønte ikke helt åssen dette kunne ha skjedd, men..
BreitBau Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 det er nok en coil.. ta opp hver coil og tørk fritt for vann nedi der.. ser fort om det er vann for da ser du det på tennstanga ned til tennpluggen.. Om det fortsatt er like ille, kjøp deg en ny coil og finn ut om det er noen av coilene som har gått..for fremtiden kan du dekke til motoren under motorvask.. så slipper du problemer.. har fått problem hVER gang jeg har vaska.. motoren tar du med fuktig fille eller svamp... sørg også for at det er tett inn til hjernen..
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 en coil er jo svindyrt?! får heller ta opp først, og se om det ligger vann og sånn nedi der... prøve å blåse vekk med trykkluft. kan det ha kommet vann i luftfilteret/LMM som gjør at det skjer noe ?
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 OFFTOPIC: Var du på Jessheim i dag, benger? Ja..bor der! hvor så du meg ?
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 det er nok en coil.. ta opp hver coil og tørk fritt for vann nedi der.. ser fort om det er vann for da ser du det på tennstanga ned til tennpluggen.. Om det fortsatt er like ille, kjøp deg en ny coil og finn ut om det er noen av coilene som har gått..for fremtiden kan du dekke til motoren under motorvask.. så slipper du problemer.. har fått problem hVER gang jeg har vaska.. motoren tar du med fuktig fille eller svamp... sørg også for at det er tett inn til hjernen.. Ok! Takk skal du ha...skal ta av dekslet og skru opp hver av coilene og se etter vann. Kan de ha tatt skade av motorvasken eller er det bare at det er vann nedi der? var ikke antydning til noe sånt før vasken.
zHk Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 vann nedi der.. var sånn på min.. men tror fuktigheten har begynt og komme tilbake nå.. "lugga" litt istad.. irriterende.. Offtopic: Så deg på Jessheim VGS hvis det kan stemme? Måtte stoppe opp og se litt på bilen din da jeg har lik.. går på skole der da vettu..
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 å jaa! stod parkert på parkeringsplassen nedi gjørnet der. du som har den mørkegrå e34'n som pleier å stå der?
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 å ja er jo så mange bmw'er der..hehe. blunk til meg neste gang du skulle kjøre i nærheten da!
Gjest Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det er nesten umulig å vaske en m50 uten å få vann nede plugghullet under coilen. Å tørke/blåse disse hullene etter motorvask er for meg en selvfølgelighet.
wheelman Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 skjønner ikke hvordan folk får problemer etter motorvask... jeg dekker til konfilter, og steamer med høytrykk og avfetting. aldri opplevd problemer:) men kanskje jeg bare har hatt flaks;)?
zHk Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det skal jeg huske Grom bil du har forresten.. Men du har fått svar på det du lurte på? Garantert coiler.
benger Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 Yes! fått svar det jeg lurte på! må bare skru opp coilene, og blåse vekk vann... Takker og bukker! Koselig at du stoppa for å se på bilen min ses på "stripa" en kveld da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå