Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tok en real motorvask her om dagen med høytrykk og avfetting.. men nå fusker bilen ved gasspådrag. hele bilen rister og går veldig dårlig. Dette kommer og går alt etter som, står også litt ustabilt på tomgang, mye risting og sånn...

Hva skal jeg gjøre nå? kjøre med det til det går bort, la bilen tørke, eller ta fra hverandre det jeg kan? :roll:

Håper ikke jeg må gå til innkjøp av dyre motordeler...

Takker så mye for svar!=)

Skrevet

Har hatt samme problem.. Hadde kommi vann på coil nr 5 visstnok(!?!?).. etter jeg bytta coil nr 5 så funka det helt fint igjen.. Dette var MIN erfaring, vet ikke om det har skjedd deg.. Skjønte ikke helt åssen dette kunne ha skjedd, men..

Skrevet

det er nok en coil.. ta opp hver coil og tørk fritt for vann nedi der.. ser fort om det er vann for da ser du det på tennstanga ned til tennpluggen.. Om det fortsatt er like ille, kjøp deg en ny coil og finn ut om det er noen av coilene som har gått..for fremtiden kan du dekke til motoren under motorvask.. så slipper du problemer.. har fått problem hVER gang jeg har vaska.. motoren tar du med fuktig fille eller svamp... sørg også for at det er tett inn til hjernen..

Skrevet

en coil er jo svindyrt?! får heller ta opp først, og se om det ligger vann og sånn nedi der... prøve å blåse vekk med trykkluft. kan det ha kommet vann i luftfilteret/LMM som gjør at det skjer noe ?

Skrevet
det er nok en coil.. ta opp hver coil og tørk fritt for vann nedi der.. ser fort om det er vann for da ser du det på tennstanga ned til tennpluggen.. Om det fortsatt er like ille, kjøp deg en ny coil og finn ut om det er noen av coilene som har gått..for fremtiden kan du dekke til motoren under motorvask.. så slipper du problemer.. har fått problem hVER gang jeg har vaska.. motoren tar du med fuktig fille eller svamp... sørg også for at det er tett inn til hjernen..

Ok! Takk skal du ha...skal ta av dekslet og skru opp hver av coilene og se etter vann. Kan de ha tatt skade av motorvasken eller er det bare at det er vann nedi der? var ikke antydning til noe sånt før vasken.

Skrevet

vann nedi der.. var sånn på min.. men tror fuktigheten har begynt og komme tilbake nå.. "lugga" litt istad.. irriterende..

Offtopic: Så deg på Jessheim VGS hvis det kan stemme? Måtte stoppe opp og se litt på bilen din da jeg har lik.. går på skole der da vettu..

Skrevet

Det er nesten umulig å vaske en m50 uten å få vann nede plugghullet under coilen. Å tørke/blåse disse hullene etter motorvask er for meg en selvfølgelighet.

Skrevet

skjønner ikke hvordan folk får problemer etter motorvask...

jeg dekker til konfilter, og steamer med høytrykk og avfetting. aldri opplevd problemer:)

men kanskje jeg bare har hatt flaks;)?

Skrevet

Yes! fått svar det jeg lurte på! må bare skru opp coilene, og blåse vekk vann... Takker og bukker!

Koselig at du stoppa for å se på bilen min :wink:

ses på "stripa" en kveld da 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...