Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære 5'er begynner å trekke på årene og er klar for en arvtager. I all sorgen over å miste en trofast reisekompanjong finner jeg trøst i at arvtageren etter all å dømme blir en ny 3'er i stedet.

Denne leveres imidlertid med runflat sommerdekk, og som topic sier så lurer jeg på hvordan disse er å kjøre på. Har hørt mye negativt, men et par kollegaer av meg synes det er helt greit. Det er spesielt komforten jeg tenker på da... :)

(og om noen skulle ha lyst på en 96' E39 525 tds til en grei pris så er det bare å sende PM, men vær rask, hvis ikke går den i innbytte om kort tid ;) )

Skrevet

Min E91 kom med runflat på 17" M-sportfelger da jeg kjøpte den.

225 bredde foran og 255 bak.

27122006149ec0.jpg

Dette var for å si det rett ut noe skikkelig dritt å kjøre på! Dekksidene på runflat er meget stive, og dette fører til mye dekkstøy. I tillegg sporet de så mye at jeg ikke kunne leve med det.

Jeg kjørte noen få uker på de dekkene før jeg byttet over til disse

bil043pm8.jpg

Jeg gikk altså over fra 17" til 19" med bredere dekk både foran og bak og opplevde mindre støy, null sporing og litt redusert komfort.

Men jeg har også snakket med folk som mener seg godt fornøyd med runflats, så konklusjonen blir vel at du får prøve deg fram!

Skrevet

Kan bekrefte forrige innlegg. Hadde samme erfaring med ifjor med 18" runflat-dekk. Kraftig sporing og mye støy. Dekkene var fra Goodyear og var årsaken til at bilen mistet all kjørekomfort. Bilen, en Merce, lånte jeg fra en bilforhandler og selgeren fortalte meg senere at de måtte bytte hjulene for å få solgt den.... Jeg må vel legge til at erfaringsmessig kan et dekk-sett som ikke fungerer på en bil kan fungere på en annen og at for lite luft ofte er årsaken til sporing. På denne Merce'n funket det ikke å fylle i mer luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...