Gå til innhold

Trenger anbefaliger på dekk/felg størrelse 523i E39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe nye sommerdekk og felger til min 523ia E39, og lurer på om noen har noen forslag på størrelse/type dekk og eventuellt passende flotte felger til en slik bil?

Ekstreme felgdimensjoner gir vel utslag på kjøreegenskaper eller?

Er det noen som sitter inne med erfaringer på dette? :?:

Skrevet

Her vil du nok få MANGE svar, du vet: smaken er som baken, den er delt!

Men en grei standardstørrelse er 235/45-17. En dimensjon det går mye av slik at prisen på dekk er overkommelig. Er også et greit kompromiss mellom komfort og greie og se på. Kjører på Uniroyal Rainsport 1 selv, og er godt fornøyd så langt.

Lykke til! 8)

Skrevet

Jeg fikk coilovers i dag - og smekker på 285/25-20 bak (245/30-20 foran) på min E39 i løpet av helga forhåpentligvis.

Komfort? Nei, det har vi ikke sett... :roll:

Skrevet

Helt enig! Kjører denne dimensjonen selv, men det skulle gå greit med 255 eller 265 og 40 profil bake f.eks også.

Såg en med 245/30/20 på noen kromma greier i dag.. Det blir nok en slik smakssak, men ikke helt min;)

Skrevet

17" blir kanskje litt lite på E39, så ville gått for 18". Jeg mener det ser bedre ut enn 17" og gir mer komfort enn 19" pga mindre gummi jo større felgene blir.

Hva slags type du bør gå for en jo en annen smakssak.. E60 M5 felger er jo rimelige felger nå, har sett de ned i under 10K for 18" hos Dekkspesialisten. Rondell 58 er jo heller aldri feil, men dette er jo felger som er veldig vanlig på 5 serie for tiden..

Med 18" felger kan du fint kjøre med 8,5 og 10", tilogmed med 60mm senk :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...