MaVes Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 hvor får jeg tak i kamaksel strammer for å sette den i 0 punkt?
MaVes Skrevet April 28, 2007 Forfatter Skrevet April 28, 2007 har en kompis som er mekaniker som skrur på bilen min, d r en m40 318, så har vi bytta kam ventiler og vippearmer og div annet, men d hjule på kammen har endel døgang og han mekanikern sa han tengte et sånt verktøy for å sette den u 0 posisjon.. jeg hakke så allverdens peiling på d der, men hørte med mekonomen de skulle ringe tilbake men hakke hørt noe.
BreitBau Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 du mener kanskje spesialverktøyet BMW113-240? Dette spesial vertøyet er for å låse kammen slik at de står korrekt og ikke flytter på seg når man drar kjedet rundt kamdrevet. Dødgangen du nevner er fininnstilling for kamdrevet og det er naturlig.. Forøvrig er ikke dette noe som er billig.. Bør ikke kjøpes, men lages. De som har haynes manualen lett tilgjengelig har målene til en sånn "plate" inne der under "in-car engine repair procedures".. Evt kan den kjøpes fra ebay som ett sett med låsepinne til svinghjul. Anbefaler å ha denne å for å låse svinghjulet så sylinderne ikke beveger på seg etter at du har satt på igjen toppen.. Med disse to i rett posisjon er det piece of cake resten Jeg har sjekket pris på sånt sett, koster ca 3200 i norge.. Får det for en 1000 lapp med frakt fra statene.. men som sagt er det no prob å lage det selv med de rette målene..
MaVes Skrevet April 28, 2007 Forfatter Skrevet April 28, 2007 ja han snakka om å lage et men har leita igjennom haynes boka uten å finne ut hvordan, men kan skje jeg får få han til å lese en gang til, vis han ikke får lånt på et bmw verksted. men har litt dårlig tid med den bilen så må bare spørre. takk for svar
BreitBau Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 Bare hyggelig.. er det vi er her for.. Og mener bestemt den står under "4.cyl enginge in car repair procedures"... Eller muligens under general overhaul procedures Skulle gjerne hjulpet men har haynes manualen min er 5 mil unna.. desverre..
snurresprett Skrevet April 28, 2007 Skrevet April 28, 2007 står på 2A*4 4cyl engine in car repair procedures
MaVes Skrevet April 29, 2007 Forfatter Skrevet April 29, 2007 tror jeg kanskje fant det i boka nå på 2A*10 var bilde av vertkøyt også men står ikke noe mål, som jeg kanskje trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå