Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bytte clutsjen på min isbil nå i den nærmeste framtiden. Det er ikke misslykkede burneforsøk som er årsaken, men lang tid som trofast tjener :)

Merker etter lengre kjørerturer ei lukt som kan minne om svidd gummi i tillegg til at clutsjen tar ekstremt langt ute på pedalen. Så tørr ikke kjøre den turen til sverige som er om 14 dager :(

Så spørsmålet er: Hvor lang tid beregner et verksted på bytte av clutsjen? Om det lønner seg å jekke opp bilen og kanskje plages noen timer?

Skrevet

Jeg vil si du bruker en dag på dette hvis det er første gangen, sørg for å ha pipenøkler med torx og en halvmeters forlenger klart, hvis ikke kan det være vanskelig å åpne de øverste boltene husk også att de to til starter har mutter på baksiden som må holdes igjen :wink:

Skrevet

Takker :) Ringte et verksted som skulle ha 5000 flis, så det blir uaktuellt.

Bare å rigge tel bukker å heftig garasjegjekk i tillegg til en hjemmeverende slask av en venn til å være verktøylanger :)

Litt OT

02 Touring, du hakke bilder av den gamle klassikeren din? Har sekv en slik stående ute :)

Skrevet

hvis du har sett noen gjøre det etc så er det ikke lange arbeidet egentlig.. går ikke allverdens tid bare å skru ned kassa og skifte clutchen.. går jo litt tid på eeksos-mellomaksling. deksler hvis det er og sånn.. men tror du burde regne kanskje 4 timer hvis det er første gangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...