Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ska være det, men husk at kompforholdet endrer seg.

Du vil nok merke betydelig forskjell :wink:

2.7 er i prinnsippet akurat samme motor som 2.5 men heter 2.5E.

Skrevet

Det kommer mere an på den som bruker bila. det vil som sagt bli mye bedre respons og mere hk så alt har sin begrensning orginalt.

Skifte regreim mens du først er av med toppen er kjekt:wink:

Hvilken type 2.7 er det du har, modell osv?

Skrevet

holdbart blir det ja. Med B25 topp så får man litt høyere komp og det er ikke snakk om mye. du ville bare få rundt 150hk med B25 topp.

For å få meir så må man bytt

Suge trim motor:

-stempler i fra B25 helst fra 85/86 model motor som har høyeste komp

-ledningsnettet i fra B25

-hjerne i fra B25

Turbo trim

-Bruk dem stemplene du har

-ledningsnett i fra B25 og hjerne

da har man lav komp bra for turbo bygg

Skrevet
1987 mod motor, gått 240k... Tikker ikke eller noe, så dette er den ultimate turbobygg motoren d altså?

Skal du turbomate så er det best å heloverhale alt først, men kan nok kjøre på lavt ladetrykk uten å. jeg bruker 2.5e 87mod motor til turbokonvertering nå med ms megasquirt ecu ++.

dreide orginale stempler

3mm mls (pga topp og blokk plana ganske mye) + arp

z45 turbokam

m21 oljepumpe

schricks ventiler og fjærer

bytta ut eta veiva med diesel veiva pga den er nitrert

org eta råder

885 toppen.

husk at de er ikke bare putte 2.5 stemplene i eta`n pga bolthullet til kryssbolten er flyttet lengere opp på 2.5stmpl, det vil si at skjørtekantene treffer veiva.

Skrevet

Lurer nesten mest på å bytte til 2,5 topp, og hjerne og ledningsnett fra 2,5! Håper jeg får igjen for arbeide på testturen!:-) Og bytte regreim samtidig

Skrevet
Lurer nesten mest på å bytte til 2,5 topp, og hjerne og ledningsnett fra 2,5! Håper jeg får igjen for arbeide på testturen!:-) Og bytte regreim samtidig

Hehe du vil garantert føle det verdt bryet 8)

Skrevet
holdbart blir det ja. Med B25 topp så får man litt høyere komp og det er ikke snakk om mye. du ville bare få rundt 150hk med B25 topp.

Du får vel lavere komp med b25 toppen pga større forbrenningsvolum. Du må ha noen spesialstempler evnt plane blokka 2mm og bytte chip skal det bli bra.

  • 2 months later...
Skrevet
holdbart blir det ja. Med B25 topp så får man litt høyere komp og det er ikke snakk om mye. du ville bare få rundt 150hk med B25 topp.

Du får vel lavere komp med b25 toppen pga større forbrenningsvolum. Du må ha noen spesialstempler evnt plane blokka 2mm og bytte chip skal det bli bra.

ja men det er etter som om kordan topp du bruker vist du bruker 885 topp så blir det mindre komp.

Skrevet
Va bør forholdet mellom toppen av blokka og stempela når de er på toppen være med en høykomp motor?

Da må du regn ut komp. finn ut hvor mye komp du vell legg deg på så kan du finn ut hvor mye du trenger å ta høvel blokk og topp for at du skal få rette komp.

på 2.7 så kan du legg deg rundt 9.8 komp samma som Ac snitzher har gjort på sine motorer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...