borte Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Hva er de tekniske data på disse motorene? (Tenker da på hk-antall, dreiemoment, etc..) Jeg har en M50B25TU stående i min bil, men jeg har veldig lyst å montere en M52B28.. Mest pga er ute etter en motor med lavere km.stand! Trenger jeg å bytte noe annet en motoren, eller kan jeg bruke samme ledningsnett, girkasse, diff. osv. siden det kun er 1 hk forksjell på disse motorene?(så vidt jeg vet)Jeg har enkel vanos på min, og på den 2.8 literen er det dobbel vanos..(?) Trenger jeg et annet ledningsnett?
RonnyW Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 har hørt noe om at de m52b28 motorene ofte går til helvete.. men husker ikke helt hva grunnen var
borte Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 har hørt noe om at de m52b28 motorene ofte går til helvete.. men husker ikke helt hva grunnen var Kanskje pga dobbel vanos? Har hørt noe sånt jeg også.. Men vet du om jeg trenger noe annet enn motor?
Azeton Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Hvis det passer overrens så skulle det da ikke være nødvendig og bytte noe.
borte Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Hvis det passer overrens så skulle det da ikke være nødvendig og bytte noe. Trooor det passer, men jeg vet ikke 100% sikkert.. Derfor jeg spør her på forumet!
Steffan C Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 M52 motor passer på girkassa du har idag. M52 kom ikke med dobbel vanos før E46, altså i -99. Ved kjøp av E36 eller E38 M52B28: Da må du flytte over bunnpanna og oljepickup fra M50 motoren, evt. kjøpe de tinga hvis M50'n skal selges komplett. Ellers så trenger du ledningsnett, styreenhet og LMM. Når det gjelder startsperre, så er din bil utstyrt med EWS1. EWS2 kom på alle BMW'r 09/94. Akkurat hvordan dette vil innvirke på dette motorbytte skal jeg ikke uttale meg om . Søk litt her og på CCN forumet på EWS .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå