Gå til innhold

mitt e30 prosjekt er offisielt begynnt nye bilder 27-5-07=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle lage meg en prosjekt tråd siden jeg har begynnt og shine opp bilen=)

bilen er originalt en 320i som har hatt en 325i motor, men som nå skal erstattes med en m50b20 motor=) har også begynt og slipe rust, retting av kanal og bakplate og slipe bort gammal tecktyl og legge på nytt=)

skal også bytte frontplate og slikt på den.

eksos skal byttes og batteriet er flytta bak. noe har jeg fått gjort idag og noe kommer videre fram igjenna=)

her er noen bilder av bilen før jeg begynnte.

dsc00053editedvk0.jpg

dsc00052nf6.jpg

og her er noen bilder etter at jeg har begynnt=)

her er høyre innerskjerm etter at den var blitt slipt og lakt grunning på og etter den er det et bilde av venstre innerskjerm og venstre kanal.

dsc00075dr7.jpg

dsc00077da1.jpg

dsc00078jd0.jpg

her er et dårlig bilde av den inntrykte kanalen etter litt retting. skal få tatt sjikkelig bilder imorgen=)

dsc00082qj2.jpg

og her er noen bilder av dørken, har skjært ut der det skal sveises i og har slipt bort resten og lakt noe grunning der bare for beskyttelsen.

dsc00083mo7.jpg

dsc00079pl8.jpg

dsc00080zv1.jpg

så et bilde av hvordan det er bake etter at batteriet er kommet dit.

dsc00081rv4.jpg

og så et par bilder av motorrom.

dsc00084px6.jpg

dsc00076lp5.jpg

skal prøve og få oppdatert med bilder og info så ofte som mulig. får motor imorgen tirsdag eller på onsdag=) så må bestille motorfester og slikt fra koed. men stresser ikke med det. skal få bilen best mulig ellers rundt om kring. så hvis noen har noe negativ eller possitiv kritikk så tas alt imot. er fint og høre flere meninger.

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hørte aldri no fra fyrn som hadde den å bei så sinnsykt dyrt å skaffe gearkasse. og fikk komplett motor, ledningsnett og gear svinbilligt=)

Skrevet

takker=)

glemte av og ta bilder idag:( men en liten update kan jeg jo ha=) ble sveiset rust og gjort helt ferdig med sliping i dørken, og ble lakt grunning, så imorgen er planen og få lakt på et lag me støydempende gusje i dørken. og tecktyl under bilen der jeg har sveisa. og så skal jeg begynne og slipe motorrom og få det lakkert på nytt=) så får man se om det blir gjort noe mer:)

Skrevet

idag var alt klart og skulle ta bilder, MEN tro om ikke kameraet var fri for strøm:/ men dagens insatt har vært, vaska ned motorrommet med tynner, smurt opp hele dørken innvendig med no stasj for lyddemping, smurt stasj over alt hvor jeg har sveisa, og så tectylert meste parten av undersiden av bilen=)

Skrevet

da er bilder tatt. og har kameraet med med bilder fra ganske tidlig av prosjektet=) idag skulle jeg sveise to plasser til for fikk gass idag som jeg gikk fri for i forgårs, og akkurat begynt og sveise så ble jeg fri for sveisetråd:( (tror ikke det er meningen at jeg skal sveise mer). så begynte og pusse og legge grunning i motorrommet. har ikke fått lakt på over alt pga er i motorrommet jeg driver og sveiser eller i torpedoen. men har tatt litt.ble bare et par timers arbeid idag har ikke så mye og gjøre siden jeg ikke fik sveiset. har problemer med nettet så bilder blir lakt ut senere.

Skrevet

suc30047kn2.jpg

suc30048bz4.jpg

suc30054kp1.jpg

suc30061ym9.jpg

suc30060tl8.jpg

suc30059lc3.jpg

suc30058gn4.jpg

suc30057pk7.jpg

suc30055et8.jpg

suc30062bw0.jpg

suc30064uh0.jpg

imorgen er planen og sveise ferdig, og få lakt grunning på resten av motorrommet, og så vannslipe og lakkere på lørdag forhåpentligvis og få montert interiør på søndag, så blir vell neste uke til og gå til og lakkere motordeksel og shine motoren litt før den skal inn, siden jeg ikke får motorfester før i slutten av neste uke:( hvis noen har koblet det elektriske før i en e30 så trenger jeg hjelp:P er det bare og koble farge på farge eller er det mer enn som så?

Skrevet

har telt timer siden søndag og er borti litt over 50timer:S men er jo ikke no stress prosjekt så jeg gjør tingene bra så vet jeg at det er på stell=) men har motoren nå så nå vill jeg bare ha motorfestene=) for går vell ikke annt og bruke dem fra e34?

Skrevet

da må jeg vell oppdatere litt av hva som er gjort iløpet av helge, har glemt kameraet i garasjen så bllir ikke bilder nå.

har ihvertfall gjor som følger, sveiset ferdig alt og fått lakkert motorrommet=) fikset noe av det elektriske til lysene og til sentrallåsen=) gjort meg ferdig i dørk og montert alt av interiør=)=) slipt rent i bagasjerom og smurt opp der også, og montert deksler, og resten av batterikassen, og bytta baklykt, (hadde sprekk i den ene). fått koblet opp motorpluggen til m50 motoren så håper at alt er koblet rett:S fått henta motoren og satt den ned i motorrommet for og finne ut sånn ca hvor jeg skal plassere alt=) hvis noen har en oversikt over hva ledningene i originalpluggen på e30 320i 86 mod så vil jeg gjerne ha den=) så nå venter jeg bare på motorfester fra koed som jeg håper er her på onsdag=) så har jeg fått meg rør til eksos, 2,5" og skal bare ha en bakpotta. så får jeg se om det blir for mye lyd. skal se om jeg husker på kameraet imorgen så jeg får oppdatert litt med bilder, har lakkert en hel drøss av plastdeksler og den originale frontfangeren, har lakkert plasten på den, og dekslene som ligger bak lyktene og div andre smådeksler, skal lakkere motordeksler også, dem blir i svart blank med gråe striper og bmw skrift=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...