elgx Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 Hei! Har noen spørsmål og litt tanker om å bygge en E30 2-dørs med en 3,6 l M5 motor. Motorvalget er avgjort, så trenger ikke innvendinger om det Ser endel sier eller skriver at de har fått det godkjent med slik motor. Hva har de gjort, og hva er bilen godkjent som? Er det evt. noe forskjell på om bilen er org. med 4-syl eller 6.syl med tanke på godkjenning? Og er det da mulig og få bilen godkjent som 2-seter evt. et skrudd bur? Hvilket understell/drivverk lønner det seg å bruke? Ser noen setter på E30 M3 fjærbein og bakstilling med medfølgende bremser og diff. Er ikke dette litt spinkelt til denne motor? Bilen skal bli en bane/leke bil med mest mulig org. utseende og ikke en haug med noe plastikk graps hengt på, så komfort er ikke noe tema, da den aldri skal brukes daglig! Men den skal være kjørbar og pålitelig, så ikke noe trimming av motor osv, kun skikkelig bremse oppsett og understell. På forhånd takk for svar Tar imot alt av svar og innvendinger!
Jan e34 Skrevet April 30, 2007 Skrevet April 30, 2007 En mulighet er å ta kontakt med TÜV eller en lignende organisasjon i Tyskland og få den godkjent der. Vet det er godkjent et 318->M336 bygg på denne måten. Ellers er det noe som heter SFOOR i Norge. Jeg vil tro du må bruke M5 bremser, girkasse og diff (+evt. samme spek. på mellomaksling).
elgx Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Skrevet Mai 1, 2007 lurer på om det hadde vært nok å få tak i papirer fra tuv på en tilsvarende ombygging og dra med til biltilsynet. Selvfølgelig med noenlunde samme specs??!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå