Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en fæl lyd når jeg clutcher, den høres godt på utsiden av bilen og enda bedre i motorrommet. Beskrives vel best som knirking, ca. som en gammel seng med ødelagte fjærer hver gang jeg trør clutchen ned. Er det master sylinderet som synger på siste verset eller er det bare en dings som trenger smøring..? Andre ting? En jeg snakket med mente det va utløserlageret.. Håper på at han tar feil.

Skrevet

Velkommen i klubben.! :D Har akkurat samme knirk i min clutch...

Leste på ett engelsk forum at dette er ganske vanlig, husker ikke akkurat helt hva som laget lyden, men det er ikke selve clutchen.. Tror det var ett eller annet gummi greier.. Helt ufarlig, men veldig irriterende...

Skrevet

har noe knirkegreier fra min bil og, men jeg har jo automatgir, så vet ikke helt ka som gjør dette, men det kommer no når jeg setter den i d og sånn! og når jeg slipper bremsen også knirker det litt..

litt formange lyder i bilen min fortiden, tror jeg må få det sjekket:P har noen av dåkker hatt problem med knirkelyd/skranglelyd over fartsdumper og litt humpete vei? samt når dåkker slipper gassen helt etter pittelitt pådrag? eventuelt noen som vet ka dette er? er vel kanskje noen foringer av noen slag, kanskje demperene?

Skrevet

Velkommen i klubben ja. Lyden oppstår mest sannsynlig når slavesylinderpinnen treffer platen som skal løse ut clutchen (Her må det smøres) Skiftet clutchen 2 ganger før jeg fant ut av det. Jeg skiftet både slave- og hovedsylinder men dette hadde ingen innvirkning på ulydene. Er det vibrasjoner i pedalen eller løses clutchen ut for sent eller for tidlig?

Skrevet
litt formange lyder i bilen min fortiden, tror jeg må få det sjekket:P har noen av dåkker hatt problem med knirkelyd/skranglelyd over fartsdumper og litt humpete vei? samt når dåkker slipper gassen helt etter pittelitt pådrag? eventuelt noen som vet ka dette er? er vel kanskje noen foringer av noen slag, kanskje demperene?

Jeg har akkurat det samme i min, og har fått høre at det er de tynne støttestagene i forstillinga som er modne for utskiftning. Har ikke bytta dem enda, så kan ikke gå god for at det stemmer, men :roll:

Skrevet
Jeg har akkurat det samme i min, og har fått høre at det er de tynne støttestagene i forstillinga som er modne for utskiftning. Har ikke bytta dem enda, så kan ikke gå god for at det stemmer, men :roll:

Håper du gir en lyd fra deg når/om det ble fikset:D Dette irriterer meg grenseløst:P

Skrevet
Velkommen i klubben ja. Lyden oppstår mest sannsynlig når slavesylinderpinnen treffer platen som skal løse ut clutchen (Her må det smøres) Skiftet clutchen 2 ganger før jeg fant ut av det. Jeg skiftet både slave- og hovedsylinder men dette hadde ingen innvirkning på ulydene. Er det vibrasjoner i pedalen eller løses clutchen ut for sent eller for tidlig?

Har akkurat samme problem på min E36.

Er det vanskelig å smøre denne slavesylinderpinnen? Og hvor og hvordan gjør man det?

Utrolig irriterende, får stadig kommentarer om at bilen min faller fra hverandre når jeg clutch`er :evil:

• 3 weeks later...
Skrevet

Ingen vibrasjoner og den løser ut fint. Så det er den platen som må smøres, og clutchhuset må av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...