Jonass Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Får vise fram min 540iA Touring Bilen er en 94mod bestilt av BASF i Tyskland, så den har sannsynligvis gått som direktør bil eller noe sånt de første årene. Har desverre ikke noe mer info om hvem som har eid den etter det, den ble importert til norge i oktober 2006 og jeg kjøpte den i desember. Selgeren visste lite om bilen, så jeg skal få hostet opp litt håper jeg. Han mente at bilen hadde stått to år på et tollager før den ble registrert igjen, men dette kan jeg ikke bekrefte. Bilen har sonderlack sannsynligvis en lakkode BASF har hatt selv da Geir Ove på koed mente han ikke hadde sett en slik lakkode før. BASF er et stort kjemikalie firma og har over 95.000ansatte! (Edit: det er mica-svart metallic invidual farge, har sett ett par andre bmwer i sverige som har det) Bilen er rullet 207.000km og om det stemmer vet jeg ikke, innvendig ser den ut som den er rullet 50.000km så jeg tror jo det stemmer. Siden jeg har kjøpt bilen har jeg satt på sorte blinker foran, sorte nyrer, og lakket den orange delen av baklysene røde. Så har jeg byttet termostat, plugger, microfilter(kom jo nesten ikke luft ut av luftdysene) For en uke siden byttet jeg demperne, alt av foringer i forstillinga, inkl bærearmer og kasterstag, kastestagforinge i powerflex samme med stabstagforingene. Bak byttet jeg stabstagf. Til powerflex og nye støttestag. Samtidig tok jeg og byttet membranen til veivhusventilasjonen, og toppdekselpakningene indre og ytre, og det kom godt med da det var mye olje som lå ned i plugghullene og merket det når den hadde stått over natta og skulle startes..Nå er det en helt annen låt når du starter den. Her er noen bilder fra da jeg kjøpte den, helt org utv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Fin bil du har fått deg!!! Grattulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Takk for det raynik.. Ja, da har jeg fått sjekka oljepumpeboltene og... En lå nede i bunnpanna, de to andre kunne jeg stramme på...mye slakk i kjede og som jeg strammet og hadde locktite på bolten før jeg skrudde den godt fast igjen. Så til alle med v8 få sjekka boltene til oljepumpa! Her er noen skitne bilder av bilen, bor på grusvei og når det regner annen hver dag så får du ikke akkurat lyst til å vaske den når den blir like fort skitten. Skal komme med noen fine bilder når den er nypolert og fin. Noen bilder av bilen innvendig..Bildene lyver litt, det er litt mørkere i virkeligheten. Syns det er ganske tøft og det skiller seg ut fra andre e34er og så er det litt moro at det er bestilt sånn når den var ny. Eneste jeg vurderer er og lakke trelistene i en sølv farge matt chrome el no, tror det ville passe bedre til svart og blå. Et lite utdrag fra utstyrslista: Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung SONDERPOLSTERUNG (9990) Prod.-Datum 1994-03-28 Individualfahrzeugdaten 490 Lackierung Sonderlackierung "schwarz-mica-metallic", FE 68-940Z BASF Z1XX Polster Folgender Umfang ist in Leder Nappa schwarz in Verbindung mit Holzverblendungen darzustellen: Sitze vorne und hinten Kopfstuetzen Mittelarmlehne im Fond Folgender Umfang ist in Leder Nappa santorinblau in Verbindung mit Holzverblendungen darzustellen: Sitzmittelbahnen vorne und hinten Einsaetze in den Tuerverkleidungen (Tuerspiegel) Schalthebelbalg Handbremshebelbalg Lenkradkranz (komplett) Nähfaden in santorinblau, Farb-Nr. 3433 E Steppzwirn in santorinblau, Farb-Nr. 3433 E Dachhimmel in Wirkvelours schwarz (incl. A-/C-Säule und B-Säule einteilig, Sonnenblenden incl. Lager/Gegenlager, Dachhaltegriffe), wie Schl.Nr. 0475 Innenleuchten in schwarz Restliche Innenausstattung wie bei Leder Bison schwarz, Schl. Nr. 0203 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Fin Touring med den motoren jeg mangler i min . Jeg syns du bør få overtalt kjærringa di. og få på hvite blink. Ellers så ser det blå i interiøret litt for knæsj ut . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2007 Da har jeg fått på nye good year eagle dekk, for en forskjell fra de gamle slitte dekka.. gikk ned til 225/40-18 foran og det sporer nesten ikke i det hele tatt nå. Onsdag skal bilen inn til soting av alle vinduene untatt frontruta. Blir veldig mørkt bak og en lys film på vinduene foran. Vet det er meninger om dette, men jeg tror det blir fint jeg. skal og prøve og lakke listene så jeg får shadowline look Blir bilder da, skal og ta vekk 540 merket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 Ser bra ut den bilen din. Nettopp kjøpt meg 540 jeg også Men hvorfor skal du ta vekk 540 merket? Har akkurat kjøpt det som jeg skal sette på jeg Fint at folk ser hva slags bil du har da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mai 26, 2007 Share Skrevet Mai 26, 2007 Sonderlackierung mener jeg betyr spesiallakkering. Mica har BMW på andre biler i forskjellige varianter. Kan prøve å sjekke lakk-kode for deg. Får kjøpt listesett i feks børstet alu hos feks Autostyle.nl... Skikkelig fining. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M?. Skrevet Mai 29, 2007 Share Skrevet Mai 29, 2007 Fin bil, gratulere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2007 Tok bort merke for at folk ikke skal vite hvordan motor det er Vet det jo selv så det er egentli bra nok for meg Men, nå står bilen, da girkassa ikke vil være i revers den vil bare kjøre i drive. der girer den fortsatt helt fint da, men er ikke bra å kjøre med sånn da jeg kan sprenge ventilhuset i kassa. Årsaken er plastkulene i girkassa som har tatt feil vei, da disse er slitt og blitt mindre med årenes løp, har fått disse men venter nå på en spesiell shell olje som skal i girkassa. Håper å få olja i neste uka. Var på acr og prøvde den med banedekk, men var ikke så moro som med is en den blir kanskje klar til neste treff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Hvor mye kostet de plastkulene og hvor kjøpte du de? Jeg har ikke merka noe enda på at de er dårlige, men kjekt å vite hvor mye jeg må ut med en gang når de må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2007 Jeg betalte rundt 1050kroner til han fyrn i sverige pluss oljefilter til kassa som jeg kjøpte på koed for lenge siden så det husker jeg ikke hva koster. Olja te girkassa kosta 2500,- inkl frakt til meg. Jobben gjør jeg selv med litt hjelp fra en dyktig kompis :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2007 Da har eg bytta kulene i girkassa men har ikke fått olja enda.. tenkte å bruke den gamle olja men den lukta ikke godt å så ikke bra ut så det dreit jeg i. Kula lå feil akkurat sånn som ble beskrevet på autopower, og de nye ble plassert der de skulle være. Spennende å ha oppe det å se, eneste var litt metallspon i bunnpanna jeg ikke likte, men det trenger ikke være noe alvorlig det, så ingen plass at noe var galt ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 28, 2007 Share Skrevet Juli 28, 2007 Fin skyss.. Men få større bilder, bruk en annen link.... Og bruk Photobucket istedenfor Imageshack. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet August 31, 2007 Forfatter Share Skrevet August 31, 2007 Ja, etter den ikke gikk i revers selvom kuler og olje ble bytta så var det på telefon til lundbergs fordonsmekaniske igjen for å høre hva som hva kunne være galt. Han sa noe om låsering og at vi måtte ta ned kassa for sjekke.. Og da var det bare og sette igang! Det som er skjedd at den har presset olje feil så den har tatt en låsering slik at den er blitt løs og alle "tennene" til revers drevet ble revet av og det var disse jeg fant i bunnpanna :/ så det er derfor ingen ting skjer når man tar den i revers...alle andre gir fungere fint.. Hele den dere ser på bilde 4,5 og 6 må byttes som jeg sjønte det, da vi ikke klarte og splitte den nå mere. Ringte igjen idag og han kunne skaffe rimelig kjapt, han skulle ha 8000,-svk inkl frakt og alle pakningsringer nye i kassa.. Så var bare og bestille det :/ drar seg opp mot 15lapper nå i matriel... Her inni er det tennene er borte, den var og løs pga låseringen ikke var på plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet August 31, 2007 Share Skrevet August 31, 2007 hehe nå stod både din og min tråd om 540 med girkassehavari etter hverandre! hehe så ikke bra ut generelt for 540 gitt. arti at du skriver så detaljert om "prosjektet" ditt. er nok mulig det er samme som har skjedd med min.. feit bimmer det der! tror faktisk jeg så den da jeg var en tur hos familien i lofoten i juni. pleier den å stå parkert utenfor den campingplassen med den gavebutikken? kjørte forbi der noen ganger.. enig med deg ang merke bak. er penest med bare et bmw merke. kommer til å følge med her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå