Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Byttet motor på min 00' 320Ci i helgen fra M52B20 til M54B25. Alt er byttet inkl. ECU, EWS og ledningsnett.

De 2 vesentlige forskjellene på disse 2 motorne var at på M52'en var det bensintrykksregulator og bensinretur montert direkte på fuelrail, mens på M54'en var det kun tur på fuelrail, returen og regulatoren ligger i bensinfilteret midt under bilen. Det jeg gjorde var rett å slett å ta fuelrailen med regulator og alt fra den gamle motoren å montere det på den nye, i min teori skal dette fungere siden det er 0 elektronikk involvert?

Den andre tingen var at på M52'en var det mekanisk gasspjeld å på M54'en elektrisk, ergo jeg trenger en ny gasspedal modul som er elektrisk. Fra denne pedalen skal det gå en ledning opp til sikringsboksen i motorrommet med en kontakt som skal kobles inn på ledningsnettet til motoren. Dette er bestillt men IKKE montert.

Ellers tror jeg alt skal være 100% men bilen starter ikke, den vil ikke prøve engang :P Kan det skyldes at gasspedal ikke er ikoblet eller har dere der ute noen andre formeninger?

Takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...