Mosling Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Heisann! Byttet motor på min 00' 320Ci i helgen fra M52B20 til M54B25. Alt er byttet inkl. ECU, EWS og ledningsnett. De 2 vesentlige forskjellene på disse 2 motorne var at på M52'en var det bensintrykksregulator og bensinretur montert direkte på fuelrail, mens på M54'en var det kun tur på fuelrail, returen og regulatoren ligger i bensinfilteret midt under bilen. Det jeg gjorde var rett å slett å ta fuelrailen med regulator og alt fra den gamle motoren å montere det på den nye, i min teori skal dette fungere siden det er 0 elektronikk involvert? Den andre tingen var at på M52'en var det mekanisk gasspjeld å på M54'en elektrisk, ergo jeg trenger en ny gasspedal modul som er elektrisk. Fra denne pedalen skal det gå en ledning opp til sikringsboksen i motorrommet med en kontakt som skal kobles inn på ledningsnettet til motoren. Dette er bestillt men IKKE montert. Ellers tror jeg alt skal være 100% men bilen starter ikke, den vil ikke prøve engang Kan det skyldes at gasspedal ikke er ikoblet eller har dere der ute noen andre formeninger? Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå