Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bilen står på tomgang s begynne enå "tikke" medjevne mellomrom.

....|||||.....|||||...... hvis dere skøjnner.

Hva er galt? er det oljen? har hatt bilen på service for ca 1 mnd siden og den var slik da å.

Er det noen form for motor rens som man kan blande med oljen som renser opp inni der som er å annbefale ?

Bilen er fra sent 95. Er det ventiler, dyser ???

Er der noe jeg kan fixse selv?

Takker for alle svar.

Skrevet

Er jo noen som mener at de hydrauliske ventil løfterene kan være årsak til tikkelyd. Er i alle fall den forklaringen jeg har fått på min bil.

Skrevet

Finnes rensemiddel du blander i olja, kjører bilen på tomgang før du tapper av, skal få løst av slam og dritt rundt i motoren.

Ventil tikking kan også gå bort ved bytting av olje ;)

Er ikke helt sikker på hva BMW anbefaler til 2,5 M50 motoren, er vel en castrol olje. Mange her på forumet som har forska på dette så du får nok svar

Skrevet

Forte Motor Flush fungerte bra på min 318i, men ga lite eller ingen resultat på min 316i. Kan jo prøve denne.

Du kan lese litt her

Motorrens i forskjellige varianter finnes jo på forskjellige bilrekvisitaforretninger.

• 3 weeks later...
Skrevet

Eg kjørte gjennom qmi behandling og insprut rens på min 325i e36 for ikkje så lenge siden og eg er kjempe fornøyd.

http://www.qmi.no/nav.htm

eg betalte nett over 500,- for fullbehandling også var det kjapp levering

• 2 months later...
Skrevet

eldre bmw'r tikker jo på vei ut i fra fabrikken..

dysene har en tendens til å lage en slik lyd på tomgang, ellers er jo ventilene et kjent problem..

løfterne kan og være problemet..

må nesten høre lydet..

har du målt oljetrykket?

Skrevet

Detta er et litt dumt spørsmål, siden det egentlig er en selvfølge... Men er du sikker på at du har nok olje??

Du har ikke blandet forskjellige olje-typer hvis du har etterfyllt noen gang?? (det sies at helsyntetisk olje blir ødelagt hvis den blandes med mineral olje/delsyntetisk olje).

Prøv å ta en service på bilen, skal se det blir bere da;) kan bare være løfterene som ikke trives helt med den olja du har...

min tikket litt innimellom før jeg tok service, og nå er det ikke mer tikking. (kjører med Mobil1 5w40 helsyntetisk olje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...