BoSJo Skrevet Mai 2, 2007 Share Skrevet Mai 2, 2007 Hei. Er igang med å demontere en M50B25 som sitter i en E34. Etter hvad jeg ummidelbart kom frem til i går, så må motor og gear kasse (Automat) tas ut samlet. Ser ut til å vere klin umuligt å skru motoren løs fra kasse mens den sitter i bilen. Men, er det muligt å gjøre det med kasse på, og hvor mye under motoren må evt. demonteres for å få det til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Mai 2, 2007 Share Skrevet Mai 2, 2007 ganske enkelt i grunn, av med alt av ledninger, mellomaksling, eksos++ demonter hele fronten også, mye lettere å løfte ut motoren da. sist jeg gjorde dette, brukte jeg 4 timer totalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 2, 2007 Share Skrevet Mai 2, 2007 Det går ganske greit å løfte ut motor med kasse ut av bilen uten å demontere fronten, men du må sørge for at du kan få justert vinkelen mens du heiser den ut. Når det gjelder hva som må av.. alt som forbinder motor/gir med bilen må naturligvis av.. alle slanger, rør, ledningsnett (løsnes i motorkontakten og på hjernen og følger med motoren), girkassetravers, motorfester, osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2007 Ja alt demontering av kabler og ellers kjøle slanger, servo osv. er demontert, tenkte mere på om det var nødvendigt å demontere bære broen og slikt for å få motoren vinklet ut av motorrommet. Men kan jo nesten regne ut at det ikke er nødvendigt. Prøver da først å få motoren ut, uten å demontere hele fronten, da den skal legges i en annen bil, hvor jeg ikke har lyst til å splitte den i alt for mange atomer (Står ute da jeg ikke fikk den garasje plass jeg skulle ha hatt for lenge siden). har kun demontert kjøler og annet dill dal som stjal plass i fronten. Edit: Må bilen vere hevet mye for å få motor+kasse vinklet ut sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 2, 2007 Share Skrevet Mai 2, 2007 Ikke mer enn at du klarer å komme deg under bilen med kroppen for å hjelpe å geleide.. (kan kile seg osv, fordel å være 2) Bruker å sette den på nest høyeste hakk på løftebukkene jeg.. Du finner fort ut hvor høyt du må ha den.. En sjaltegaffel er som nevnt veldig praktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå