Wazu Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 Heisann. Var på EU-kontroll med bilen her i forrige måned, og fikk 2'er feil på eksosanlegget og bakbremsene. Byttet både eksos og alle 4 bremser, men da jeg var på etterkontroll nå på mandag så var det relativt store forskjeller på bremsene, var vel en nesten 70% forskjell på høyre og venstre bak, og bilen ble da ikke godkjent. Som fattig student prøvde jeg å justere dette selv, for å slippe verkstedsregning, så jeg åpnet opp tromlene bak og strammet til begge bremsene og brekket. Men i og med at jeg ikke har noe måleutstyr for å sjekke om jeg har justert det likt så var de fremdeles feiljustert når jeg da tok en ny etterkontroll i går. Så med mindre noen av dere har noen lure triks til hvordan jeg kan justere bremsene likt selv, uten at det blir helt gjetning, så må jeg muligens bite i det sure eplet og ta den på verksted her i Trondheim. Men jeg er litt usikker på hvor mye dette kommer på, og hvor det er best/billigst å utføre dette. Så erfaringer/forslag til verksteder jeg kan få dette utført billig hos mottas med meget stor takk.
Klinz Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 Slakk av vaieren heilt, sjekk st alt bevege seg i parkbremsen. justere ut banda til dei står løst og så litt tilbake so trommeln subber lett borti. ( holder ogfte me ei tann tilbake). So justere du vekk slakken på hanbrekken inni bile so skal de vere gode greit. Sjekk etter at du har justert vekk slakken at trommlane subber framdeles. Dette er viss de e parkbremsen de er problem med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå