ioctl Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 Den siste uken har ABS lampen på min 91/92 325iA begynt å lyse hver gang jeg kaldstarter(dvs. bilen har stått en liten time eller så). Stopper jeg så og starter igjen så er det borte. Noen tips til ting å se etter?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 Kan være en ABS føler som begynner å takke for seg. Det er et kjent problem at en av følerne bruker å svikte på eldre E36. Har selv byttet en slik føler.
R.E.H Skrevet Mai 3, 2007 Skrevet Mai 3, 2007 mnjaa.. enten så virker den eller så har den takket for seg vil jeg si.. dårlig kontakt noen plasser kanskje?
ioctl Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Skrevet Mai 4, 2007 Jepp - synes det er litt merkelig at den fungerer igjen når jeg restarter bilen. Tenker også dårlig kontakt... men har jo ikke peil da Er sensorene/ledningene lett å komme til? Ikke lenge siden jeg byttet til nye 17" felger(bilen har kjørt på orioginale 15" helt til nå...) men kan lissom ikke tenke meg at det skulle ha noe å si.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 4, 2007 Skrevet Mai 4, 2007 Kontaktene ser du lett ved å ta av hjulne forran. Så er det en svart liten boks inne i skjermen mot motorommet. Du ser at det går en eller to ledninger inn dit. Kan også være mye dritt der sensoren står. Så du kan prøve å ta ut sensoren å rengjøre å så sette på plass.
ioctl Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Skrevet Mai 4, 2007 Nå ser det ut til at lampa lyser alltid så det er vel noe som er føkkd Fant lett sensorene foran ja, men ikke bak. Det er sensorer bak også eller?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 4, 2007 Skrevet Mai 4, 2007 Det er sensorer på alle fire hjul. Skal du finne ut hvilken av dem mener jeg du skal kunne måle deg fram, noe jeg ikke vet hvordan. Jeg tok min inn på diagnose hos BMW når min ABS lampe lyste, og da var det permanent feil på ABS giver venstre forran.
Torgeir Skrevet Mai 5, 2007 Skrevet Mai 5, 2007 hadde akkurat samme symptomer på min 318is tidligere i år. Rengjorde alle kontakter og så funket det helt greit igjen...
Bjørn 320 Skrevet Mai 5, 2007 Skrevet Mai 5, 2007 Fekk samme problem på min i dag faktisk...igjen! Forrige gang var det ein sensor bak som hadde tatt kvelden...er vel ein av dei andre denne gangen da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå