Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har ABS lampen på min 91/92 325iA begynt å lyse hver gang jeg kaldstarter(dvs. bilen har stått en liten time eller så). Stopper jeg så og starter igjen så er det borte.

Noen tips til ting å se etter?

Skrevet

Jepp - synes det er litt merkelig at den fungerer igjen når jeg restarter bilen. Tenker også dårlig kontakt... men har jo ikke peil da :-) Er sensorene/ledningene lett å komme til?

Ikke lenge siden jeg byttet til nye 17" felger(bilen har kjørt på orioginale 15" helt til nå...) men kan lissom ikke tenke meg at det skulle ha noe å si.

Skrevet

Kontaktene ser du lett ved å ta av hjulne forran. Så er det en svart liten boks inne i skjermen mot motorommet. Du ser at det går en eller to ledninger inn dit.

Kan også være mye dritt der sensoren står. Så du kan prøve å ta ut sensoren å rengjøre å så sette på plass.

Skrevet

Nå ser det ut til at lampa lyser alltid så det er vel noe som er føkkd :-(

Fant lett sensorene foran ja, men ikke bak. Det er sensorer bak også eller?

Skrevet

Det er sensorer på alle fire hjul. Skal du finne ut hvilken av dem mener jeg du skal kunne måle deg fram, noe jeg ikke vet hvordan.

Jeg tok min inn på diagnose hos BMW når min ABS lampe lyste, og da var det permanent feil på ABS giver venstre forran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...