borgermester Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Satt bare å lekte med en tanke her i dag, og lurte på om noen av dere kunne være behjelpelige? Settt at jeg ønsker mine mine initialer på registreringsskiltet på bilen min, hvilke grep må jeg foreta meg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Tenker du nu på å ikke ha reg.nr ditt, og heller ha "BJARNE" istedenfor? Vel... da må du ta kontakt med et firma som kan lage skilt, så ber du dem lage det til deg. Samtidig, så blir du så heldig og får dokumentforfalskning på rullebladet ditt + en saftig bot når du blir tatt av politiet/vegvesnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Flytt til Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Kan jo være at han tenker på å få regnr som starter med initialene sine. F.eks. MH 11111 om navnet hadde vært Martin Hansen eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Kan jo være at han tenker på å få regnr som starter med initialene sine. F.eks. MH 11111 om navnet hadde vært Martin Hansen eller noe? Tror nok han tenkte på det ja. Nå kan man få skilter fra hvor som helst i Norge nå, så det er ingen problem med å få sine initsialer på skiltet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Da er det vel isåfall en telefon til vegvesnet som er tingen å gjøre. Er nok ingen andre instanser eller firmaer man kan henvende seg til, siden det kun er dem som har med dette å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 eller så kan det hende han tenker på å få navnet sitt der det til vanlig står bmw, steshagen, autosalongen osv.. Det har jeg sett noen biler som har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Han skriver initialer. Hva er initialer? Jo forbokstavene i for- (mellom-) og etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgermester Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2007 Han skriver initialer. Hva er initialer? Jo forbokstavene i for- (mellom-) og etternavn. Det er helt korrekt, Erik. Planen er den at jeg ønsker å ha "LJ 12345" som initialer, og lurte derfor på om jeg må registrere bilen på nytt? Om jeg bare kan omregistrere den i det området som har LJ? Supert at dere svarer, gutta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Tviler på at du får biltilsynet med på den tanken Ta en telefon til dem og legg ut svaret du får i tråden her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Han skriver initialer. Hva er initialer? Jo forbokstavene i for- (mellom-) og etternavn. Det er helt korrekt, Erik. Planen er den at jeg ønsker å ha "LJ 12345" som initialer, og lurte derfor på om jeg må registrere bilen på nytt? Om jeg bare kan omregistrere den i det området som har LJ? Supert at dere svarer, gutta Dersom bilen allerede er registrert så må du nok se langt etter LJ12345 skiltene dine. Skiltene (registreringsnummeret) følger bilen fra vuggen til graven, så hvis du vil ha bokstaver fra et bestemt område eller et spesielt nummer må det gjøres ved førstegangsregistrering i Norge. Dette gjelder med dagens regler og uansett om den er solgt ny i Norge eller importert. Det finnes imidlertid ett unntak og det er på biler over 30år hvor man noe friere kan velge bokstav og tall kombinasjon sammen med tidsriktig materiale på skiltplaten. Her har du forøvrig listen over bokstavtilhørighet: Østfold Fredrikstad AD AE AF AH AR AS AT AU AV AW Halden AA AB AC Moss AX AY AZ BA BB FN Mysen AJ AK AL AN AP Oslo Oslo CD: brukes bare til kjennemerker med gule tegn på blå bunn. DA DB DC DD DE DF DH DJ DK DL DN DP DR DS DT DU DV DX DY DZ EA EB EC ED EE EF EH EJ EK EN EP ER ES ET EU EV EX EY EZ FA FB FC FD FE Akershus Asker og Bærum BL BN BP BR BS BT BU BV BX BY BZ CA CB Follo BC BD BE BF BH BJ BK Jessheim CV CX CY CZ Romerike EL: brukes bare til elektriske motorvogner GA: brukes bare til gassdrevne motorvogner CC CE CF CH CJ CK CL CN CP CR CS CT CU Hedmark Elverum HB HC HD HE Hamar: FS FT FU FV FX FY FZ HA Kongsvinger: HJ HK HL HN HP HR Tynset: HF HH Oppland Fagernes JR JS JT Gjøvik JC JD JE JF JH JJ JK JL JN JP Lillehammer HS HT HU HV HX Otta HZ JA JB Buskerud Drammen KE KF KH KJ KK KL KN KP KR KS Hallingdal KB KC KD Kongsberg KT KU KV KX KY Ringerike JU JV JX JY JZ KA Vestfold Horten KZ LA LB LC LD LE Larvik LS LT LU LV LX LZ NA NB NC Sandefjord LY Tønsberg LH LJ LK LL LN LP LR Telemark Notodden NV NX NY NZ Rjukan PA PB Skien ND NE NF NH NJ NK NL NN NP NR NT NU Aust-Agder Arendal PC PD PE PF PH PJ PK Setesdal PL LF Vest-Agder Flekkefjord RA RB Kristiansand PN PP PR PS PT PU PV Mandal PX PY PZ RC RD Rogaland Egersund RZ SA SB Haugesund SC SD SE SF SH SJ SK SL Stavanger RE RF RH RJ RK RL RN RP RR RS RT RU RV RX RY Hordaland Bergen SN SP SR SS ST SU SV SX SY SZ TA TB TC TD TE Odda TS TT TU Stord TL TN TP TR Voss TF TH TJ TK Sogn og fjordane Førde TV TX TY TZ Nordfjordeid UA UB Sogndal UC UD Møre og Romsdal Kristiansund UX UY UZ VA Molde UR US UT UU UV Sunndalsøra VB VC Ørsta UN UP Ålesund UE UF UH UJ UK UL Sør-Trøndelag Brekstad XA XB XC Orkdal VX VY VZ Støren VS VT VU VV Trondheim FP VD VE VF VH VJ VK VL VN VP VR Nord-Trøndelag Levanger XK XL Namsos XR XS XT XU Steinkjer XD XE XF XH XJ Stjørdal XN XP Nordland Bodø YE YF YH YJ Fauske YK YL Mo i Rana YA YB YC YD Mosjøen XV XX XY XZ Narvik YN YP YR YS Sortland YU YV YX Svolvær YT YY Troms Finnsnes ZD ZF ZJ Harstad YZ ZA ZB Storslett FK Tromsø (inkl. Svalbard) ZC ZE ZH ZK ZL ZN Finnmark Alta ZT ZU ZV ZY Hammerfest ZX Kirkenes ZS Lakselv ZZ Vadsø FR ZP ZR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 5, 2007 Share Skrevet Mai 5, 2007 I tillegg til at man ikke får nyregistrere biler (unntak finnes, men det er sjeldent) så er det jo ikke - dersom dette hade vært mulig - sikkert at det aktuelle veikontoret har tatt i bruk LJ-serien ennå. Jeg ser det er Tønsberg som har denne og jeg aner ikke hvor langt de har kommet, men la oss si de er på LH 80000, da må du vente lenge! Og er de allerede kommet til LK så er toget gått. Men ved kjøp av ny bil, eller import så er det mulig, forutsatt at det aktuelle veikontoret er på riktig serie. Skal tro hvor lenge det er til Oslo starter på EE-serien? For å oppfyllle drømmen din så er det langt enklere å kontakte folkeregisteret og bytte navn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgermester Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2007 I tillegg til at man ikke får nyregistrere biler (unntak finnes, men det er sjeldent) så er det jo ikke - dersom dette hade vært mulig - sikkert at det aktuelle veikontoret har tatt i bruk LJ-serien ennå. Jeg ser det er Tønsberg som har denne og jeg aner ikke hvor langt de har kommet, men la oss si de er på LH 80000, da må du vente lenge! Og er de allerede kommet til LK så er toget gått. Men ved kjøp av ny bil, eller import så er det mulig, forutsatt at det aktuelle veikontoret er på riktig serie. Skal tro hvor lenge det er til Oslo starter på EE-serien? For å oppfyllle drømmen din så er det langt enklere å kontakte folkeregisteret og bytte navn! Det var da som bare.. Jeg vet at LJ eksisterer, og må vel kanskje se meg nødt til å kjøpe en bil med LJ-skilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 5, 2007 Share Skrevet Mai 5, 2007 husker at jeg ville ha bil med "JC" skilter... sukk.. får kjøpe en bil fra oppland når jeg kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ducky Skrevet Mai 5, 2007 Share Skrevet Mai 5, 2007 Hvorfor er ikke DM på lista over Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå