BMWtotti Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Har en 316 som jeg i utganspunktet trodde brukte overkommelig med bensin, men etter flere målinger bruker den jo bortimot 1 liter på mila. Er ikke det litt mye for en så liten motor? Er noe bykjøring riktignok men alikevell. Noen som vet om dette er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Langkjøring eller råkjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 jeg hadde samme problemet med min m40b18. Brukte litern på langkjøring. Har blitt bedre etter bytte av gasspjeldpotensiometer, som var gåent. Syntes fremdeles den brukte mye, og fant ut at håndbrekket hang på. Fixa det, og nå ser det ut som den går på 0,76 på mila på vanlig langkjøring. Da er jeg ytterst forsiktig med gassen og ligger i 80 hele tiden. Fremdeles er jeg ikke heelt fornøyd. Skulle man ikke kunne ligge på 0,70 på sånn kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Compact`n til dama bruker rundt liter`n på småkjøring den også,men er nede i rundt 0.7 på moderat langkjøring. Hvis man kjører litt effektivt på langkjøring,så bruker den 0.8-0.85 litt avhenning av vei,og føre-forhold. Denne har m43b16 motor(hvis jeg husker rett). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Liten motor + litt stor bil er ikke så heldig alltid med tanke på bensinforbruket. i bykjøring skal du være flink for og komme under 1 liter med biler av denne størrelsen og bensin motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2007 Mulig det er jeg som kjører litt for hardt. Skal prøve å ikke være så hard på gassen noen dager så får jeg se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 4, 2007 Share Skrevet Mai 4, 2007 Gjør som jeg gjorde forrige lørdag pga. høyt bensinforbruk, bytt motor M10B18 som brukte 1,5-2 liter på mila. Blei dyrt gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå