Gå til innhold

Koblingsskjema til m30b28 sitter i en '86mod 320i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for skjemaene,men det blei for rotete jeg finner ingen ting som kan hjelpe meg her....har i det store å det hele absoluttt null nada peil på elektroink/elektriske på bil..Hadde egentlig håpa på noe mer konkret skjema..men takk alikevel :)

Skrevet

vil tro du kan koble etter fargene på kablene. og se om bilen starter når du har parra alle som er like. for så og finne ut hva de som ikke er like hører til

Skrevet

Har hørt no om at det kan gjøres,har også hørt at kobler jeg feil kan det ta fyr å/eller hjernen kan kortslutte..Er noe mer enn bare den kontaka som må kobles,men står fast nå egentlig..har lagt ut en tråd på "Teknisk" å spør om noen har mulighet å komme til hønefoss å hjelpe meg med det lille som gjennstår før den kan fyres,men ikke no svar enda :cry:

Hadde håpa på noen snille som kunne kommet,bilen har stått 1mnd snart så begynner å klø i høyre beinet nå. hvis noen har noen tips som kan hjelpe meg så ring meg hjerne,har også noen andre spørsmpl ang den svarte runde vakum boksen som sitter festa i torpedoveggen rett foran påfyllinga til bremsevæske beholderen,går en slange ut fra den svarte boksen som går inn på innsuget på m20 motoren,men på innsuget på m30 motoren er det ikke samme inntak til den vakum slangen,bare en veldig tynn slange som går ut av m30 innsuget å den er jo ikke på langt nær så stor at den går inn på den svarte runde vakum boksen?? Ring meg hvis dere har noen tips til meg tlf99359553

Skrevet

så lenge du ikke kobler feil på strømmen til hjernen så kortslutter den ikke tror jeg, jetronic hjernen har ikke de helt store oppgavene i forhold til motronic f.eks. Men hvis du trenger hjerne har jeg en fra en 528i 86mod. manuell. Skal ikke ha mye for den. Har også ledningsnettet.

Kobl alle ledningene som stemmer overens med farge, og ta det fra der.

Skrevet

Står Bosch på denne hjernen,men da skal jeg gå ut å klippe kontakta på bilen så skal jeg se åssen de fargene er i forhold til nettet på motoren...bruker bare kabelsko å krympesrømpe så det ser bra ut..

Skrevet

Fant tre ledninger som var like,var to tre andre som var delvis like men var blå strek på den ene brune på bilen mens den på motoren var helbrun...får vente litt,muska sa jeg kunne ringe imorra så da håper jeg på å få bilen ned til hu så blir resten forhåpentligvis ordna der nede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...