Gå til innhold

Combatkit`s E30 oppbygging, smelt front :(


D.Toft
 Share

Anbefalte innlegg

ja, får vel si litt om mitt prosjekt...

86 modell 320, 2dørs, diamantsort. er visst en med org M-tech understell, stabstag bak...

men mye er gjort siden eg hentet den på Notodden i november 2006 en gang.

sveist bunnen, jekkfestene framme, 3 hull bak på passasjersiden, og 2 i torpedovegg. fjernet Bmw emblemene framme og bak, sveist igjen hullene, tatt vekk den org gummileppen på koffert lokk, sveist hullene der, og tatt vekk antennen, sveist hullet der. byttet begge hjulbuene bak.

ellers hadde bilen vært skadet på høyre side bak, så der må det sparkles opp igjen. må bytte begge dørene og skjermene.

understellet er byttet ut med 51mm fjørbein framme, pusset dem og lakket dem med grå hammerlakk, gule koni og 60mm senking, fullt poly framme. stålomspunnede bremseslanger framme.

bak er det byttet diff til store type, 4.10 utveksling, pusset broen og klokken, lakket grå hammerlakk. fullt poly der å :D stålomspunnede bremseslanger der. og skivebremser. byttet bremserørene og hele dritten under.. 40mm senk bak, med gule koni.

motor er en lettere trimmet m20b25, komplett sebring eksos med grenrør, trimkak av ukjent type, og chip fra trimchip.com. K&N filter, med hjemmelaget kaldluftsystem. lettet svinghjul, sykt lett...

batteri er flyttet bak, 50mm2 kabel bak, med 200amp automatsikring. bygget om til elvifte..

interiør: byttet til hvite skiver, malt nålene røde. har noen recarostoler liggendes, modde dem inn.. skal lakke taktrekket sort, og har montert olje temp og olje trykks måler.. har også laget mitt eget armlene til midtkonsoll :D

bygget om til dobbel parklys med blue vision pører, og montert lykteskygger.

planen er M3 vinge, M-tech hekk, front og side, mangler bare å få kjøpt fronten, resten har eg liggendes :D valset hjulbuene bak, og skal lakke den svart som natten. fikk fatt i noen 15" felger, Alpina look alike, med 2 gode og 2 brukbare dekk... 700 levert på døren.. hele og pene felger..

kommer flere bilder, når eg har tatt..

instrumentpanel001.jpg

midtkonsoll003.jpg

midtkonsoll001.jpg

Parklys003.jpg

Parklys004.jpg

Utvendig005.jpg

Utvendig003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for det. ikke vits å gjøre ting halvgjort... får kjeft av fruen fordi eg er så mye i garasjen :P

må devne at diffen min har sperre, kjøpte komplett bakstell, med kalippere osv for 4tusen kr.. TAKK til Norman som driver Trimchip.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker for lang tid... blir lei den av og til :P men nå når den er senket 60/40 og har på "alpina" felgene, får eg gnisten tilbake :D gruer meg til å sparkle den opp.. skal gjøre alt selv :D lakke den også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry dobbelpost, bruker og lang tid på ting, men gud så mye man har igjenn for tida man bruker...:) når en går lei er det bare legge det til siden noen dager, så er det påan igjenn.

Hater og måtte rette på andres slurv med disse bilene....blir skikkelig forbanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant... er jo en glede å ha en bra bil... uten bekjymringer... ble litt forbanna når eg hadde fått den hjem, og demontert. fikk beskjed om at det ikke var mye rust på den, kun litt i buene bak og 1 hull i bunn.. men der tok han feil.. har forresten kappet ut hjulbrønnen og satt i en plate istedet.. men for å ha godt ca 297tusen km, er den i bra stand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet hvordan det er, driver med den IX`en som jeg spør så mye om på teknisk...blir oppusings objekt etterhvert, fytti katta for slurvjobber som er gjort på denne, bærer preg av null vedlikehold:( :(

Men skal nok få det til...(skal bli egen proskjekt tråd)

Stå på, ta den tida du trenger, så får du sove godt om natta...:) :) ingenting er som arbeid du VET du har gjort skikkelig...:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...