Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har noen andre forslag til den irriterende knirkelyden så er jeg veldig interessert!

Det høres ut som at det er noe gummigreier som er feil. Det er sikkelig flaut og kjøre med :oops:

Skrevet

jepp, og kun på høyre side bak.

når jeg står å hopper i bagasjerommet kommer lyden kun på oppslag, ikke nedslag.

Høres ut som at det er i dempertårnet, men litt vanskelig å høre alene.

Skrevet

har noe lignende på min på venstre side bak. ble fortalt at det var støtdempermansjetten som var gåen. var ikke så dyrt å få det fikset,rundt 1000kr for begge sider på verksted.

Skrevet

Hadde noe lignende på min for ikke så lenge siden, en slags knirkelyd som kom ved humper og andre ujevnheter. kom også når jeg "hoppet" på bagasjerommet.

Viste seg at fjæren hadde forskjøvet seg og lå og knirket mot siden av skålen den hviler i. Gav den noen solide slag med sleggen og har ikke hørt lyden siden.

Meget godt mulig det er noe annet i ditt tilfelle, men muligens verdt å undersøke.

Skrevet

For og svare på de tre siste forslagene:

joooho: Har nettopp byttet manskjetten, kostet 450 for begge og gjorde det selv :) På den ene siden var den gått helt i oppløsning, men det var ikke siden jeg har problemer med.

Wazu: Dette skal jeg prøve om det ikke funker og bytte alle delene på toppen av demperen :)

BMWBenny: Jeg har demontert halve bagasjerommet, og man hører det så godt inne i bilen at det er nødt til å være oppe i dempertårnet en plass :)

Har bestillt delene fra GS, så kommer tilbake med løsningen i slutten av uken ;)

Skrevet

Jeg ville sjekket bærearmsforingene bak. Hvis gummien har løsnet fra hylsen blir det knirking. Og denne lyden kan godt forplante seg i karosseriet så det høres ut som det kommer fra en annen plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...