Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg gjort dette på E36 men har gjort det på BMW da.

Bake på difrensialen skal det være to "bolter".

En høyt oppe og en lavt nede.

Hvis du tar ut begge de to så skal den gamle olja renne ut av det nederste, når det har sluttet å renne så skrur du til den nederste, så fyller du på i det øverste hullet helt til det kommer et par dråper i retur. (altså til det "renner over")

Da skal det være fullt og skal bare være å skru på plass bolten igjen.

Skrevet

men sjå itte at oljo som komme ut ikkje har samme farge som ein nylakka silver metalikk bil .. då e da nåke hakki gale inni der ;)

då hjelpe da ikje å berre bytta olja ..

har sett tilfelle der detta va faktum å da va ikkje bra greie

Skrevet
  Teddysen skrev:
olje på en 325 er vel 1,7? Ifølge Haynes manualen..

i bmw boka som følger med bilen står det også alle spesifikasjoner på oljemengder, vifteremstyper, osv osv.Nesten helt i slutten på boka.

Skrevet

Men nå har vel ikke 320 og 325 samme diff.... sjekk castrol sin smøretabell.... uansett må du kjøpe 2 litersflasker, så fyll til det kommer ut av påfyllingshullet....

Skrevet
  Riefarn skrev:
Men nå har vel ikke 320 og 325 samme diff.... sjekk castrol sin smøretabell.... uansett må du kjøpe 2 litersflasker, så fyll til det kommer ut av påfyllingshullet....

det er nok forskjelig diff på 325 og 320.. 325 er noe lengere å andre indre driv ledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...