Kure Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Jeg begynner å få et noe irriterende problem på bilen min. Det er en -97 mod 528ia med ca 170k km på telleren. Problemet er at når jeg eks slipper gassen inn i et kryss, så frier kassa ut og er veldig treg med å gå i gir igjen. Dette kan resultere i, hvis du ikke følger med, rusende motor som smeller i gir..... Har selvsagt tenkt tanken at etter 170k km kan det jo oppstå slitasje, med er det sansynelig at eks olje skifte eller resetting av kassa kan hjelpe? Noen som har vært borti lignende problem?
///MoePower Skrevet Mai 6, 2007 Skrevet Mai 6, 2007 Dette er det ikke første gangen jeg har hørt noe om akkurat, men er ikke noe inne på temaet. Det jeg i midlertid kan anbefale er olje og filterskift på kassen.
spitz Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Jeg hadde tendenser til det samme problemet på min E39. Byttet olje (helflush, inkl tømming av converter og helt ny olje på alt), dette er ikke noe de nødvendigvis har lyst til å gjøre på verksted (der tapper de kun ut fra kassa, tømmer ikke converter). Det løste ihvertfall mine problemer - selve flushing og oljeskift tok jeg selv, før jeg kjørte bilen til Furubakken hvor de peilet nivået og etterfylte noe samt nullstilte adapsjonsverdiene i kassa. Nå funker kassa som ny igjen.
The_transporter Skrevet Mai 7, 2007 Skrevet Mai 7, 2007 Jeg hadde tendenser til det samme problemet på min E39. Byttet olje (helflush, inkl tømming av converter og helt ny olje på alt), dette er ikke noe de nødvendigvis har lyst til å gjøre på verksted (der tapper de kun ut fra kassa, tømmer ikke converter).Det løste ihvertfall mine problemer - selve flushing og oljeskift tok jeg selv, før jeg kjørte bilen til Furubakken hvor de peilet nivået og etterfylte noe samt nullstilte adapsjonsverdiene i kassa. Nå funker kassa som ny igjen. heisann.. hvilket verksted gjorde du dette? og til hvilken pris? skal snart gjøre det samme selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå