Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen på Eu-kontroll i dag, som gikk knall (ikke en eneste mangel eller feil).

Når mekanikeren hadde bilen på bukk og sjekket forstillingen sa han at bærekulene mine var helt most, noe jeg sa ikke kunne stemme ettersom de var nye for ca 70mil siden. Han heiset så fronten opp fra bukken og kunne bekrefte at de da ikke var ødelagte, men bare noe sinnsykt myke når bilen stå på de med full vekt... Han sa videre at det finnes en ny type forsterkede bærekuler. Noen som vet noe om det? Har powerfleks noe sånt?

Skrevet

Bærekulene er støpt inn i gummi på E36.

Dette gjør at det blir en del bevegelse i disse orgnalt.

Du får kjøpt forsterkede bærekuler forskjellige plasser har jeg sett, men du kan også gjøre som meg og flere andre har gjort og det er å sette på komplette bærearmer til E30. Disse er en del stivere.

Skrevet

Ja har hørt noe om dette før.. regner med det blir denne løsningen neste gang noe skal skiftes ut i bærearmene... har akkurat skiftet alle foringer og ledd, så får holde ut med det litt til.. :)

Skrevet

Les igjen :) Når bilen sto med all tyngde på hjulene, mente han det så ut som at de var most (var veldig mye bevegelse i de), men når vi heiset opp fronten, og hjulene "hang", så han at de ikke var ødelagte, bare myke :)

Forklarte kanskje ikke alt helt klart...

Skrevet
e30 kuler/armer på e36 er skikkelig bra saker :) eneste minuset med det var at bilen min ble mye høyere i fronten..

Har justerbart, så det gjør meg lite :)

Skrevet
e30 kuler/armer på e36 er skikkelig bra saker :) eneste minuset med det var at bilen min ble mye høyere i fronten..

Har justerbart, så det gjør meg lite :)

har tenkt tanken på det oxo men må prioritere litt.. :)

Skrevet

Hvordan kan det gå til?

Skal jo ha null og niks å si for høyden dette.

Kan noen forklare meg litt?

Skrevet
Bærekulene er støpt inn i gummi på E36.

Dette gjør at det blir en del bevegelse i disse orgnalt.

Du får kjøpt forsterkede bærekuler forskjellige plasser har jeg sett, men du kan også gjøre som meg og flere andre har gjort og det er å sette på komplette bærearmer til E30. Disse er en del stivere.

Kan noen fortelle meg hva som gjør armene til e30 bedre? Jeg har e36 M3 armer på min e30 M3 og eneste jeg kan se som er forskjell er vinkelen på de, ellers så er bærekulene og alt det andre identisk til e36??? eller er jeg helt på bær tur nå?

Skrevet

Det er vel ikke selve armene det er så stor forskjell på. Det er de ytre bærekulene som gjør den store forskjellen. De er mye stivere på E30 i forhold til E36.

Når det gjelder E36 M3 armer så er jeg usikker på hvordan disse er, så de skal jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

tror at e30 armene er litt smalere. så det stramma opp hjula mine fremme. derfor ble min høyere fremme. Skifta også til eksentriske powerflex. skal ikke si sikkert at e30 armene er smalere. Skulle visst også vere bedre.. vet ikke helt jeg. er hvertfall fornøyd. var ett fæælt strev å skifte alt..

Skrevet

De gamle foringene til E36 var av dårlig kvalitet og er kjent for å ryke ganske fort. De nye som du nå får kjøpt er av forsterket type, så det er bare tull å kjøpe bærearmer fra E30.

Hvertfall det de sa borte på BMW da jeg spurte om ang. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...